Avatar billede stickab Nybegynder
11. juli 2004 - 19:49 Der er 15 kommentarer

kan ikke oprette en bruger i mit brugersystem

hej jeg har et brugersystem som jeg har oprettet men der er en fejl når jeg prøver på at oprette en bruger så sker der en fejl som jeg ikke kan få til at blive rigtig så hvis der er nogen der kan hjælpe så skriv jeres mail eller hvis i har msn så skriv også bare den, for så sender jeg det hele til den der vil hjælpe... så hvis i finder ud af hvad der er fejlen så skriv lige hvad for en fil det er i....
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2004 - 19:51 #1
Det er ikke tilladt at løse problemer udenfor eksperten via f.eks. mail eller msn. Men post fejlkoden, så kan det jo være der er nogen der kan svare på det...
Avatar billede stickab Nybegynder
11. juli 2004 - 20:07 #2
jeg poster lige de to filer som hedder ny.php og add_profil.php
ny.php filen ser sådan ud:
    <form action="add_profil.php" method="get">

    Ønsket brugernavn:<br>
    <input type="text" size="30" name="username" maxlength="15" class="input"><br>

    Ønsket password:<br>
    <input type="password" size="30" name="password" maxlength="15" class="input"><br>

    Din e-mail:<br>
    <input type="text" size="30" name="email" maxlength="50" class="input"><br>

    <input type="submit" name="submit" value="Opret min profil" class="button">

  </form>
og add_profil ser sådan ud:
?
  $new_password = md5($password);
  setcookie("coo_username","$username",time()+86400);
  setcookie("coo_password","$new_password",time()+86400);
  setcookie("coo_passworda","$password",time()+86400);
  setcookie("coo_email","$email",time()+86400);
?>

<!-- her skal <HTML> starte! -->

<?
  if (!$username || !$new_password || !$email)
    {
      echo "<font color=\"red\">Du skal udfylde alle tre felter inden du kan fortsætte!</font>";
      exit();
    }
  else
    {
      include("db_ind.inc");
      $tjek = mysql_query("SELECT * FROM profiler WHERE username = '$username'");
      if (mysql_num_rows($tjek))
        {
          echo "<font color=\"red\">Det ønskede brugernavn findes allerede!</font>";
          exit();
        }
      else
        {
          addslashes($username);
          addslashes($new_password);
          addslashes($email);
          include("db_ind.inc");
          $add_profil = mysql_query("INSERT INTO profiler (username, password, email)" . "VALUES ('$username', '$new_password', '$email')");
        }
?>

<!-- Gå til step2.php -->
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2004 - 20:09 #3
Er der en fejlkode, eller opretter den bare ikke?
Avatar billede stickab Nybegynder
11. juli 2004 - 20:16 #4
den skriver det bare at jeg skal udfylde alle felter selvom jeg udfylder alle felter

det der med at (Du skal udfylde alle tre felter inden du kan fortsætte!) står i filen add_profil som jeg har skrevet her
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2004 - 20:21 #5
Prøv at ændre dette:
if (!$username || !$new_password || !$email)
til:
if (!_GET['$username'] || !$_GET['password'] || $_GET['email'])
Avatar billede stickab Nybegynder
11. juli 2004 - 20:28 #6
så sker der bare det at det der med du skal udfylde alle feltrer ikke kommer mere men så er problemt at man skal hvis bruger navnet ikke er taget at man kommer over på en side som hedder step2.php hvordan får man den til det..?
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2004 - 21:00 #7
Okey... Så bare skift den tilbage til det den stod til originalt... Øverst i filen, tilføjer du så det kommer til at se sådan her ud:

<?
  $password = $_GET['password'];
  $username = $_GET['username'];
  $email = $_GET['email'];
  $new_password = md5($password);
  setcookie("coo_username","$username",time()+86400);
  setcookie("coo_password","$new_password",time()+86400);
  setcookie("coo_passworda","$password",time()+86400);
  setcookie("coo_email","$email",time()+86400);
?>

og prøver igen...
Avatar billede stickab Nybegynder
11. juli 2004 - 21:07 #8
jeg tror jeg bare vil spørge om jeg må vise alle filerne så du kan se på dem...
Avatar billede jacksleo Nybegynder
12. juli 2004 - 16:03 #9
du skal vel ikke tjekke på !$new_password men på !$password
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juli 2004 - 16:38 #10
det skal ikke være get men post!
sådan:

if (!$_POST['$username'] || !$_POST['password'] || $_POST['email'])
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juli 2004 - 16:39 #11
ligeledes med dette skal være post:

<?
  $password = $_POST['password'];
  $username = $_POST['username'];
  $email = $_POST['email'];
  $new_password = md5($password);
  setcookie("coo_username","$username",time()+86400);
  setcookie("coo_password","$new_password",time()+86400);
  setcookie("coo_passworda","$password",time()+86400);
  setcookie("coo_email","$email",time()+86400);
?>
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 16:42 #12
Friends - Nej, det skal det ikke i henhold til hans første kommentar:
<form action="add_profil.php" method="get">
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juli 2004 - 16:51 #13
ja det er også rigtigt, det så jeg godt nok ikke, pudser lige øjne! :)
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 16:52 #14
:)
Avatar billede jaw Nybegynder
16. juli 2004 - 11:36 #15
Gad vide om det blev løst...

Her er et svar anyways, så er resten op til dig...