Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
11. juli 2004 - 11:32 Der er 1 kommentar

500 invalid PORT command

Jeg har min egen FTP server kørende på en IIS via Tele2ADSL bag en ZyAIR B-2000 v.2 Router med seneste firmware.

På FTP'en har jeg et par virtuelle mapper.

Indtil videre har alt virket som det skal når FTP'en kører på port 20 og 21.

Som alle ved bliver port 21 konstant udsat for scanninger hvilket jeg vil undgå, og derfor flytte FTP-portene til fx. 520 og 521. Jeg flytter selvfølgelig NAT i Routeren.

Gør jeg det kommer fejlmeddelelsen "500 invalid PORT command" i FTP-klienten og jeg kan ikke se mine virtuelle mapper. MEN kun når jeg forbinder mig til FTP'en udefra på ADSL'ens IP. Forbinder jeg mig indefra på lokal IP virker alt fortsat som det skal.

Har førsøgt kombinationer på kryds og tværs af følgende:
FTP server: UNIX/DOS
Klient: PASV/Connection saver

Jeg har også søgt på spørgsmålet på internettet og der er tilsyneladende MANGE som har samme problem, men svarene lyder alle som om dem der svarer ikke ander hvad de svarer på, ofte at "jojo, det virker skam", som om svaret i sig selv ville få serveren/roureten til at makke ret.

Jeg havde i den forbindelse også problemer da jeg havde ADSL hos Tiscali med min Cisco Router, her var problemet bare ikke konstant, men kun nogen gange.

Umiddelbart vurderer jeg at det er noget i ZyAIR'en der skal indstilles, evt. via Command Interpreter Mode. Jeg har dog ikke kunnet finde nogen kommando, som skulle se ud til at gøre trikket.
Avatar billede zenorph Nybegynder
24. juli 2004 - 14:22 #1
Tja, har også samme problem, og jeg har også prøvet at undersøge det, men det skyldes (efter hvad jeg har fundet ud af), at Tele2 på en eller anden facon har blokeret de andre porte hos dem til de data'er... Har prøvet en masse forskellige porte, men de eneste jeg har fået til at virke er port 21 :-( Men sig da endelig til, hvis du skulle finde løsningen på det - men jeg tror desværre ikke det er muligt.