Avatar billede nitro_ Nybegynder
10. juli 2004 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Fold-ud" menu fin i IE + Opera, men ikke i Firefox!

Hej.
Jeg har lavet et site med en "fold-ud" menu, som virker fint i IE og i Opera. Problemet er at i firefox laver den en ekstra pixel bottom margin, hvilket gør, at man skal bevæge musen meget hurtigt for at undermenuen ikke forsvinder igen (håber I forstår, ellers så prøv selv, hvis I har firefox).
Derudover laver den ikke linieskift mellem punkterne i undermenuen.

Håber I kan hjælpe.

Hjemmeside: http://www.jewebdesigns.1go.dk/foldudmenu.htm
CSS: http://www.jewebdesigns.1go.dk/css/mhalist.css
Avatar billede knudgert Nybegynder
10. juli 2004 - 21:10 #1
Der er fejl i din css, man kan ikke sætte widt og height på et inline.
Du har gjort det på dine a-tags og det er inlineelementer.

Vil du sætte width (og evt. height) på et inllinelement, så skal du lave det om til et blockelement med display: block
Avatar billede knudgert Nybegynder
10. juli 2004 - 21:11 #2
Der er fejl i din css, man kan ikke sætte widt og height på et inlineelement, skulle det være.
Avatar billede nitro_ Nybegynder
10. juli 2004 - 22:22 #3
Det havde jeg ikke opdaget. Men det er rettet nu.

Men det virker stadig ligeså dårligt i Firefox.
Avatar billede knudgert Nybegynder
10. juli 2004 - 23:35 #4
Du har stadigvæk width på inlinelementer og det er ikke tilladt og Firefox/Mozilla accepterer ikke fejlagtig kode.

Fra din css (blot et par eksempler):
a.under    {
    text-decoration:none;
    width:100%;
    color: #000;

a.over    {
    text-decoration:none;
    font-weight:bold;
    display:none;
    width:100%;
    color: #000;
Avatar billede nitro_ Nybegynder
10. juli 2004 - 23:44 #5
Hov, har glemt at opdatere linket. Kunne ikke helt forstå det...

Nyt link:
Hjemmeside: http://www.jewebdesigns.1go.dk/eksempel1.htm
CSS: http://www.jewebdesigns.1go.dk/eksempel1.css

Jeg har rettet den pixel der var for meget, men nu er der bare en for lidt i Opera. Men man kan da "fange" undermenuen i begge browsere nu :)

Men kan stadig ikke finde fejlen mht. det sidste.
Avatar billede nitro_ Nybegynder
11. juli 2004 - 00:50 #6
Det var en float:left; som lå et forkert sted i min css kode :)
Nu virker det.