Avatar billede acp Nybegynder
10. juli 2004 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværksdreve

Hej med jer,

Sidder og laver en login script til et Active Directory, jeg er igang med at se hvor meget jeg kan optimere både kode og funktionalitet, derfor har jeg følgende spørgsmål:

I dag er der skrevet i koden hvilke dreve der skal connectes ved login, det vil sige at jeg skal compile en ny exe fil hver gang der er den mindste rettelse :(

Lavet på følgende måde
Shell "net time \\nat /set /yes", vbHide
Shell "net use M: \\nat\userdata\%username%", vbHide
Shell "net use N: \\nat\afd", vbHide
Shell "net use Z: \\nat\common", vbHide

Jeg ved ikke om Shell er den rette kommando at bruge, det skal kører således at brugeren ikke opdager andet på skræmen end login scriptet billede..

Jeg ville gerne lave lave således at jeg havde en tekst fil (.ini) hvor jeg kunne rette mine shares i også hentede login scriptet indholdet af .ini filen og køret en "net use"

indhold af .ini fil:
"Drev bogstav", "network path, "access-level"

Som følger:

G:, \\server02\data-share, administrator
O:, \\server01\%username%, user

Jeg ville gerne kunne have nogle brugere som er administratorer som skal kunne få nogle specialle network shares, men ved ikke hvordan jeg kan se forskel på dem når der køres login script?

Nogle der har en ide til hvordan det kan laves? .ini filen kommer til at ligge i samme folder som .exe filen.

Hilsen,
Anders.
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 11:32 #1
Hvad er fordelen ved at bruge en .exe som loginscript?

Hvis du bare bruger en almindelig .bat, kan sætte en policy i AD, så brugerne ikke engang ser konsolvinduet..

Men en .bat, kan du hente ifmemeber hos Microsoft; så kan du kontrollere hvilken gruppper brugeren er medlem af.
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 11:33 #2
ifmember hedder det :)
Avatar billede acp Nybegynder
10. juli 2004 - 12:41 #3
Jeg har fundet ud af hvordan jeg kan se om en bruger er alm. eller administrator, jeg ønsker bare at have en .ini fil hvor jeg kan lægge mine lægge mine shares i og så få logget ind, jeg er faktisk ligeglad om det er 2 filer, en til administator og en brugere eller en fil...

Grunden til at bruge en .exe fil er at der nogle andre funktioner som er afhænig af lidt mere en dum .bat fil.
Avatar billede acp Nybegynder
10. juli 2004 - 15:28 #4
Jeg kunne godt tænke mig at lave en løkke som læser ned i en flad tekst fil, den skal læse 2 linie, også sætte dem ind i følgende kode:

Shell "net use <Værdi#1> <Værdi#2>", vbHide

Nogle der kan hjælpe med at sådanne en løkke?

-Anders.
Avatar billede acp Nybegynder
10. juli 2004 - 19:26 #5
Spg. lukkes.
Avatar billede acp Nybegynder
10. juli 2004 - 19:26 #6
lukkes