Avatar billede madz15 Nybegynder
10. juli 2004 - 00:47 Der er 4 kommentarer

"Tip en ven"-script søges.

Hej,
Jeg mangler sådan et "Tip en ven"-script.
Dvs. man udfylder "Vens e-mail", "Vens navn" og "Ens eget navn", så så sender den en mail til "Vens e-mail" hvor der f.eks. står:

Hej "Vens navn",
"Ens eget navn" sender dig et link til følgende site: http://www.siden.dk som han/hun synes du skal se.

Altså i den stil...

Jeg giver gerne flere point.
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. juli 2004 - 00:48 #1
P.S. Den skal gerne virke på Web10.dk's asp-server samt Cliche.dk's asp-server.
Avatar billede blyno Praktikant
10. juli 2004 - 01:04 #2
Jeg bruger en sådanne.

filen skal hedde tip.asp

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<% LANGUAGE = VBScripts %>
<html>
<head>
<title>titel..</title>

</head>

<%

navn = request("navn")

if  Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
        JMail.Charset = "ISO-8859-1"

        JMail.Priority = 1
        JMail.ServerAddress = "din.mailserver.dk"
    JMail.Sender = "afsender@adresse.dk"
        JMail.Subject = "Prøv at se her"
    JMail.Body = "Hej." & vbCrLf  & navn & " syntes at du kigge forbi denne side. " & vbCrLf & vbCrLf
    JMail.Body= JMail.Body + "Besøg www.blabla.dk" & vbCrLf & vbCrLf
    JMail.Body= JMail.Body + "www.blabla.dk." & vbCrLf & "Her kan du se alt." & vbCrLf & vbCrLf

        JMail.AddRecipient request("ad")
        ' Send it...
        JMail.Execute
        set JMail = nothing
response.write " Tak.<br><br>Din anbefaling er sendt til " & request("ad")

else %>
Send et tip til en af dine venner om siden.<br><br>
<form action="tip.asp" METHOD="POST">
Modtagerens E-mail:<br><input TYPE="TEXT" onFocus="this.form.ad.select()" value="" NAME="ad" SIZE="20"><br>
Dit navn:<br><input TYPE="TEXT" onFocus="this.form.navn.select()" value="" NAME="navn" SIZE="20"><br><br>
<input type="submit" value="Send tip !">
</form>
<%    end if%>
</body>
</html>
Avatar billede blyno Praktikant
10. juli 2004 - 01:06 #3
Og den burde virke på begge hoteller :-)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. juli 2004 - 16:46 #4
blyno: Det lader til det virker, men hvis man ikke udfylder de 2 input's så kommer der en asp-fejl...?