Avatar billede scanprod Nybegynder
08. juli 2004 - 20:11 Der er 11 kommentarer

formmail med Autoresponder

Kære Eksperter!

Jeg skal bruge et formmail script evt. lavet i php, men helst gerne i html. Det skal være sådan at når brugeren har udfyldt alle felter og trykker submit, sendes en mail til mig, samt en mail til brugeren med de oplysninger han har indtastet, samt en lille tekst, f.eks. tak for din besked.

Hvis I ikke kan finde det andet end i PHP, beskriv så venligst hvordan jeg får lagt det ud på nettet, om man skal gemme noget af det i en tekstfil osv.,

Tak..!
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. juli 2004 - 20:18 #1
Denne fyr her har lavet en php form mail, som næsten kan det, du ønsker. Den kan også sende attachments.

http://www.mylittlehomepage.net/form_mail_script.html
Avatar billede scanprod Nybegynder
08. juli 2004 - 20:31 #2
ok mange tak. Men jeg fatter ikke en brik af hvordan man sætter det ind på min side i frontpage, kan du hjælpe med det? ;o)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. juli 2004 - 20:38 #3
Du skal gemme din side som php hvis den ikke allerede er det, men ellers er hans kode nærmest lige til at kopiere ind dér hvor du vil have den. Du skal dog lige fjerne hans DOCTYPE, <html> og <head>-tags da du sikkert allerede har dem på din side. Ellers er der hjælp at hente i hans forum: http://www.mylittlehomepage.net/forum/
Avatar billede scanprod Nybegynder
08. juli 2004 - 20:53 #4
Hmm når jeg indsætter scriptet på min frontpage side, vises der bare error, og så vises hele teksten som kode istedet for. Det bliver altså alt for uoverskueligt. Er der ikke en nemmere måde, kan det ikke gøres i html ..hvor jeg også kan være med.?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. juli 2004 - 21:07 #5
Understøtter serveren, hvor din hjemmeside ligger, php? Måske kan det gøres nemmere, men har ikke lige andre idéer. Måske kommer der nogle kloge hoveder forbi. :-)
Avatar billede scanprod Nybegynder
08. juli 2004 - 21:09 #6
ja det må vii håbe ;-) Jeps den undersøtter php.

Men det må da kunne være muligt i html også...
Avatar billede mixeren Nybegynder
09. juli 2004 - 08:29 #7
Det kan ikke laves i ren html. Du skal bruge php til at sende mailen. Det er dog problemfri at lave selve formularen i html også bare en php side til at sende fra.

Lav en html side med din formular, action sættes til en anden side f.eks "sendmail.php"

Kan du selv lave html'en, altså selve formularen?
Avatar billede scanprod Nybegynder
09. juli 2004 - 13:41 #8
Mener du action i html koden, den ser sådan her ud:
http://www.domæne.com/cgi-all/formmail/FormMail.pl
skal den ændres til "sendmail.php"???

Jeg har allerede en formular i html som jeg bruger. Men jeg vil ´gerne bibeholde at brugeren stadig hopper over på min takke side, med tekst f.eks. som " tak for din besked"...

Jeg har ikke selv php koden??? Og kan heller ikke lave den?? Hvordan indsætter man den i mit frontpage??

Hmm .. :-) god weekend
Avatar billede mixeren Nybegynder
09. juli 2004 - 13:53 #9
Jeps, du "skyder" afsendelsen afsted til et perl script, dette script sender så brugeren tilbage til dit "tak" side.

Istedet for at bruge perl scriptet kunne du så lave dit eget afsendelses script i php. Og der kan du selvfølgelig sende brugeren til hvilken som helst side.

Men hvis du slet ikke kan kode i php, så har du selvfølgelig et problem.. ;-)

sendmail.php skal slet ikke sættes ind i frontpage, FP kan nemlig ikke andet end at lave l*rt i alting. Derfor sætter du bare action til php siden, den serder så brugeren tilbage, alt hvad du normalt laver i FP vil forblive uberørt.

Skal jeg forstå det sådan at du har en formular som opfylder dine krav til hvad brugeren skal indtaste?
Avatar billede scanprod Nybegynder
10. juli 2004 - 15:02 #10
Ja det med php formmail, går nok ikke - da jeg ikke er helt hård til php :-)

Ja jeg har selv en formular på nuværende tidspunkt som er i html, og den opfylder specifikt mine krav til hvad brugeren skal indtaste.

Alfa omega, bliver det ikke lidt svært når min formmail er i html, er når brugeren skal modtage en kopi af det han har bestilt, som der skal stå en lille tekst, f.eks. tak for din besked ....
Avatar billede mixeren Nybegynder
10. juli 2004 - 18:22 #11
Nej det er ikke noget problem at lave. Hvis din formular ellers ikke er alt for uoverskuelig, så kan jeg da godt smække sådan et php script sammen til dig. Med lidt forklaring så ka du hurtig lære at udbygge, rette i scriptet.