Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 18:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Height går alt i kage

Er ved at prøve at lave en side i CSS, med en del grafiske elementer. Det går også fint, jeg har fået grafikken sat op, men har nu et lille problem.

Jeg vil gerne have siden dynamisk, det vil sige at siden følger den tekst som jeg skrive ind i min #main

Men det er lidt af et problem.

Jeg tror selv at problemet ligger i min #frame som jeg har lavet for at definere et spille rum for min grafik.

Min CSS ser sådan her ud.

body {
margin:0px;
text-align:center;
}

.center {
position:relative;
margin:0px auto;
width:40%;
}

#frame {
width:923px;
height:100%;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:0px;
margin-bottom:10px;
padding:0px;
text-align:left;
}

#header {
float: left;
width: 923px;
height: 75px;
background: url("images/header_02.gif");
}

#borderleft {
float: left;
width: 26px;
height: 100%;
background: url("images/leftborder.gif") repeat-y;
}

#main {
float: left;
width: 871px;
height:100%;
background: #eee repeat-y;
}

#borderright {
float: left;
width: 26px;
height: 100%;
background: url("images/rightborder.gif") repeat-y;
}

#bottomborderleft {
float: left;
width: 26px;
height: 54px;
background: url("images/bottomborderleft.gif");
}

#bottom {
float: left;
width: 871px;
height: 54px;
background: url("images/bottom.gif");
}

#bottomborderright {
float: left;
width: 26px;
height: 54px;
background: url("images/bottomborderright.gif");
}

Jeg har snart prøvet alt med #frame

Jeg har prøvet at lege lidt med position, har leget lidt med height osv.  men ingenting virker.

Jeg kan feks gå ind og skrive height:30%; feks og så flytter den sig også op, så den kun fylder 30%  Men det er ikke meningen vil gerne have at den gør det automatisk.

Nogle der har en ide til hvordan det gøres ?

PS  Jeg kan godt uploade min side hvis det vil gøre det hele nemmere.
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 19:01 #1
I får også lige et link :) http://www.michaelknudsen.1go.dk/

Som i kan se så er den enorm lang, man skal sidde og scrolle for at komme til bunden.

Meningen er at den skal være dynamisk. Altså hvis jeg skriver 4 linjer tekst, så skal bunden komme lige efter det. Som det er nu, så skriver jeg 4 linjer og man skal stadig sidde og scrolle ned til bunden.

Virker læinket ikke, så Copy/past det ind i browseren, ved ikke lige hvad der sker for 1go
Avatar billede madz15 Nybegynder
08. juli 2004 - 19:03 #2
Hej,
Hvis du vil have tabellen dynamisk så den følger indholdet skal du slette din "height". Ok?
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 19:05 #3
det har jeg prøvet, så går hele siden amok. Så vælter grafikken oven i hinanden
Avatar billede madz15 Nybegynder
08. juli 2004 - 19:06 #4
Prøv lige at zippe hele dit site, så ser jeg lige på det hurtigt.. Ok?
Avatar billede madz15 Nybegynder
08. juli 2004 - 19:07 #5
Har lige set din kode, og fatter ikke hvorfor du bruger <div>, det kan være derfor.. Prøv bare at lav din med almindelige table, tr og tds og se om det så virker.
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 19:11 #6
nu var iden at lave det netop i CSS og ikke tabeller, så ville der ikke være det store problemer, hvis det var med tabeller. Men nu er det i CSS.

Vil du stadig se på det. Det skal virke uden tabeller ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 19:21 #7
Nå fandt ud af at satte jeg den feks til 10% så sker der ikke noget ved det. Så det bare skrive alt den tekst som man vil og den vil følge med ned. Så problemet er sådan set løst.

Men ville nu være rart med en videnskabelig forklaring. Så er der en der kan diske op med sådan en er jeg lutter øre. Og den skal være bedre end slamkode hehe ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. juli 2004 - 19:29 #8
Nå fandt selv ud af det.

Det var fordi de stykker grafik jeg har lavet som skal repeate sig selv ned af, har jeg sat til height:100%;  Nu har jeg sat dem til auto og det samme med #main

Nu kører det som det skal. Tak for opmærksomheden anyway