Avatar billede bulbous Nybegynder
08. juli 2004 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Licens database/management

Er der nogen der kender et meget simpelt (gerne gratis) program til software licens management?

Jeg arbejder ved en halvstor IT-virksomhed, der gerne vil have ryddet op i licens junglen.
Avatar billede inndevelopcom Nybegynder
08. juli 2004 - 15:30 #1
Du kan kigge på www.inndevelop.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juli 2004 - 22:23 #2
Det her er gratis, men om det opfyldet dit formål, må du selv afgøre. Udsnit af beskarivelse:

"AdvancedRemoteInfo allows you to gather various information about a remote Windows PC on the network. It includes information about hardware, installed software...."
http://www.masterbootrecord.de/english/advancedremoteinfo.php
Avatar billede inndevelopcom Nybegynder
09. juli 2004 - 10:33 #3
Problemet er bare at de "næsten" gratis værktøjer kun tager og summere på uninstall listen hvilket betyder, at den på ingen måder finder alt software. Og det vil BSA ikke være så glad for hvis de kom forbi. Du skal gerne have styr på ALT software..

Desuden er der ofte ingen mulighed for licensemanagement....
Avatar billede bulbous Nybegynder
09. juli 2004 - 10:54 #4
Det passer nok, som inndevelopcom siger.

Og det er især management delen der er interessant. Det firma jeg arbejder for har godt nok IBM's Tivoli software, men det er aldrig blevet implementert. Jeg ville bare se om der var nogen programmer, der er mere simple at 'gå til'.

Jeg giver inndevelopcom pointene, selv om jeg næppe kommer til at bruge programmet.
Avatar billede bulbous Nybegynder
09. juli 2004 - 10:55 #5
...hvordan lukker jeg spørgsmålet?...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2004 - 11:54 #6
Du kunne måske supplere ved at tage et kik på Everest Proffessional der giver "Full Software Information"  -  plus en hel del andet
http://www.lavalys.com/products/eapm.php?pid=3&lang=en&pageid=2

Spørgsmål lukkes ved at markere afgivne svar ude tl venstre og klikke Accepter eller Afvis
Avatar billede bulbous Nybegynder
09. juli 2004 - 14:15 #7
Jeg kender Lavalys. Ellers tak :-)