Avatar billede wandel Nybegynder
08. juli 2004 - 10:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Unik værdi for hvert medie der benytter et grafisk element

Jeg er ved at lave et banner i hvilket der skal stå en unik værdi for hver medie der benytter dette banner. Værdien hentes på følgende måde:

Send meddelsen <script language="JavaScript" src="http://servername/TEM/data.asp?proid=18494&afid=11111"></script> til 71111

Javascriptet kalder en aspside som returnere:
var msg; msg = "AAA"; document.write( msg );

Altså skrives der AAA tilbage i banneret.

Problemet er at jeg ikke kan få AAA til at stå det rigtige sted i teksten. AAA komme til at stå til sidst. Altså: ”Send meddelelsen til 71111 AAA” i stedet for ”Send meddelelsen AAA til 71111”. Teksten står i en tabel.

Kan man på en eller anden måde få værdien AAA til at bliver returneret og indsat det korrekte sted i teksten?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. juli 2004 - 10:10 #1
document.getElementByID("msg").innerHTML=msg;

...

Send meddelelsen <span id="msg"></span> til 71111.
Avatar billede wandel Nybegynder
08. juli 2004 - 14:02 #2
Jeg har fået asp siden til at give et respons: document.getElementByID("msg").innerHTML=msg;

og har øverst i min html kode indsat:<script language="JavaScript" src="http://domain/TEM/data.asp?proid=11111&afid=21111"></script>

samt indsat <span id="msg"></span> der hvor jeg ønsker at indsætte koden (fx. AAA), men der kommer intet frem. Den skriver slet ikke koden ! Kan du se hvad jeg gør galt ?
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2004 - 14:46 #3
En tavetosse:

document.getElementById("msg").innerHTML=msg;

Som min reference siger: Det ligner en fingerbrækkende øvelse at skulle skifte mellem små og store bogstaver i getElementById !-)
Avatar billede wandel Nybegynder
08. juli 2004 - 15:14 #4
ASP filen skriver nu:
var msg; msg = "AAA"; document.getElementById("msg").innerHTML=AAA;

og har øverst i min html kode indsat:<script language="JavaScript" src="http://domain/TEM/data.asp?proid=11111&afid=21111"></script>

samt indsat <span id="msg"></span> der hvor jeg ønsker at indsætte koden (fx. AAA), men nu får jeg en fejl der siger: "document.getElementById (...) is null or not an object". Gør jeg et eller andet helt forkert ?
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2004 - 15:25 #5
Har du flere spans med det id ?-)
Avatar billede wandel Nybegynder
08. juli 2004 - 15:28 #6
nej
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. juli 2004 - 17:56 #7
det skal først udføres når dit span er loadet - så det skal se således ud:

var msg; msg = "AAA";
window.onload=function(){document.getElementById("msg").innerHTML=AAA;}
Avatar billede wandel Nybegynder
09. juli 2004 - 10:59 #8
Thx!! :) Alle svar har virkelig hjulpet med at få afklaret problemet, så jeg fordeler point derefter...

God weekend!!! :)

Mvh.
Wandel
Avatar billede wandel Nybegynder
09. juli 2004 - 11:00 #9
Kan i ikke lige sende jeres svar :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. juli 2004 - 11:56 #10
selv tak :o)