Avatar billede the-king Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

knap med 2 link

kan man ikke lave en knap der har 2 links, altså så den åbner to sider i ver deres ramme
Avatar billede skjoldby Nybegynder
06. oktober 1999 - 12:05 #1
Gør det med java script:

function nyeVinduer(){
    Nyt=window.open("nyt1.htm","NYT1"directories=1,location=1,menubar=1,resizable=0,scrollbars=1,status=1,toolbar=1");
Nyt2=window.open("nyt2.htm","NYT2"directories=1,location=1,menubar=1,resizable=0,scrollbars=1,status=1,toolbar=1");
}
</script>

<a href="#" onClick="nyeVinduer();">Link til 2 vinduer</a>

SKJOLDBY
Avatar billede helle_fred Nybegynder
06. oktober 1999 - 12:16 #2
<FORM >
<INPUT TYPE="button" VALUE="klik" onClick="top.frame1.location.href='adr1.htm'; top.frame2.location.href='adr2.htm'">
</FORM>

hvor frame1 og frame2 er navnene på rammerne
og adr1.htm og adr2.htm er de to sider, der skal puttes ind i rammerne.

Helle
Avatar billede mjess Nybegynder
06. oktober 1999 - 12:17 #3
Hvis du vil ændre indholdet af to rammer (sådan læste jeg spørgsmålet), kan det gøres på denne måde:

Frameset filen:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>TwoLinks</TITLE>

</HEAD>
    <FRAMESET FRAMEBORDER=1 FRAMESPACING=0 COLS="140,*,*">
        <FRAME SRC="start.htm" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="1" SCROLLING="NO" NORESIZE NAME="START">
        <FRAME SRC="dummy.htm" NAME="one" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" SCROLLING="NO" NORESIZE>
        <FRAME SRC="dummy.htm" NAME="two" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" SCROLLING="AUTO" NORESIZE>
    </FRAMESET>
</HTML>

Start.htm:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>TwoLinks</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function opentwo() {
    window.parent.one.location = 'test1.htm';
    window.parent.two.location = 'test2.htm';
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<INPUT TYPE="button" onclick='java script:opentwo()' value="klik">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede giehm Nybegynder
16. november 1999 - 00:30 #4
Under forudsætning af at du arbejder med 3 rammer - Fra den første (banner)kalder du den anden (contents), som så ved hjælp af følgende, kalder den tredje (main).
<html>
<head>
<title>contents</title>
<base target="main">
<script language="JavaScript">
function openmain(){window.parent.main.location.href="tredje.htm"}
</script>
</head>
<body onLoad="openmain();">
</body>
</html>

Venligst,