Avatar billede mr.gessle Nybegynder
08. juli 2004 - 08:56 Der er 2 kommentarer

wScript.Shell serverside

Hej
Jeg har fabrikeret et lille DNS script som gør livet noget lettere for mig når jeg blot kan udfylde en HTML form og trykke submit.

Problemet er imidlertid at der nærmest hersker et lille tabu omkring netop dette objekt og hvilken kontekst det skal sættes til at køre under.

Derfor har jeg løst delvist mit problem på en ret akavat måde via vbscript og en on_Submit event:

Min oprindelige form indeholder en del flere parametre men et eksempel på noget som godt vil køre når man befinder sig lokalt på maskinen er det her. Så snart man vil tilgå det udefra får jeg bare, at vide at Active X kontrollen ikke kunne kreeres:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>DNS Test</title>
</head>

<body>

<form method=post name=dns>

<input type=text name=dom>

<input type=submit value=Send>

</form>

</body>
</html>

<script language="vbscript" runat=Server>

Function dns_OnSubmit()

if(document.dns.dom.value <>"") Then
dom = document.dns.dom.value
Set dnsShell         = CreateObject("wScript.Shell")
commandLine = "C:\inetpub\wwwroot\dnscmd.exe  .  /zoneadd " & dom & " /primary"
MsgBox "Der blev oprettet en zone!", 48, "Bemærk:"
dns_OnSubmit = True

else
dns_OnSubmit = False
End If
End Function

</script>

Det løser jo problemet når man arbejder lokalt.

Men hvordan pokker får jeg det løst så jeg også kan afvikle scriptet udefra på en anden maskine?

Bud ønskes...
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
08. juli 2004 - 08:57 #1
Skal siges jeg kører Windows 2003 Server...
Avatar billede clausn Nybegynder
15. august 2004 - 01:26 #2
Hej,

Prøv at ændre følg.:
Set dnsShell        = CreateObject("wScript.Shell")

til:
Set dnsShell        = Server.CreateObject("wScript.Shell")

Hilsen
Claus