Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Window Maximize

Jeg søger et script til at MAXIMIZE Window, og jeg mener maximize

Jeg har prøvet

<script language="JavaScript"><!--
self.moveTo(0,0)
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)
//--></script>

og

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
function fullscreen() {
  window.open('logon.htm','myName',
  'width='+screen.width+',height='+screen.height+',top=0,left=0');
}
</SCRIPT>

Begge åbner et Fuld skærm vindie MEEEN
i højre hjørne er der jo 3 knapper i Windows

Minimize - MaxiMize og Close, de 2 ovennævnte script åbner i Fuld skærm, men knapper i hjørnet er "Maximize" dvs trykker du der bliver vinduet Maximeret dvs en lille smule større. Jeg skal bruge et script der åbner i Maximized, så den mulighed man har er Restore / Minimize.

Jeg ved ikke om det er muligt, jeg har søgt og søgt efter dokumentation på nettet uden held.
Avatar billede mr.mads Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:27 #1
Den her åbner i fuld skærm. Uden dikkedarer.

<head>
<SCRIPT>
function NewWin () {
NY=window.open('din fil.html','NY','fullscreen=yes, toolbar=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, location=no, directories=no, status=no')
}
</script>
</HEAD>

<BODY onload="NewWin()">
</BODY>
Mvh
Mads
Avatar billede mr.mads Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:35 #2
Bagefter kan du jo sætte en knap ind med følgende url:
java script:self.close() --    husk target frame whole page, hvis du bruger sådanne.
Så har folk mulighed for at lukke igen.
Mvh
Mads
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:37 #3
- Jeg lytter lige med -
Avatar billede skjoldby Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:39 #4
Mr made
Fullscreen=yes er en kun Explore 4.0 funktion. Du får godt nok åbnet vinduet i fuld størrelse, men ikke med samme effekt som i Explore.

hirtshals
Har du ikke lært af dine tidligere spørgsmål??? Du har fået de svar du kan få. Har du måske set nogle steder der åbener i maximize???
Det kan ikke lade sige gøre den måde du vil ha' det på!!!

Held & lykke...

skjoldby
Avatar billede mr.mads Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:41 #5
Er der nogle der bruger Netscape???
Mvh
Mads
PS: det virker ihvertfald også i Explore 5
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. oktober 1999 - 10:56 #6
Skjoldby har ret !!!

Det kan ikke lade sig gøre på den specifikke måde "hirtshals" efterspørger!

/David
Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:06 #7
Skjoldby>>>

Hvad mener du med
Har du ikke lært af dine tidligere spørgsmål??? Du har fået de svar du kan få,

Mener du jeg SKAL acceptere/afvise inden for 40 min eller Hvad ??
Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:07 #8
Jeg havde nok på fornemmelsen, det ikke kunne løses

og Mr. Mads, tak for dit svar, men som de andre nævner, var det ikke lige det jeg havde brug for
Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:13 #9
Skjoldby >>>

Du har ret, jeg har aldrig selv set de andre steder,

Derfor håbede jeg på EKSPERTEN, man kan så undre sig over hvorfor man ikke kan, jeg mener hvergang man åbner sin Explorer åbner den i Fuldskærm maximized
Avatar billede snowball Novice
06. oktober 1999 - 12:33 #10
Hirtshals: Har du set på http://www.bedreinternet.dk ?? De bruger jo det med at åbne siden i fuld størrelse uden noget "ekstra"

Hvad jeg så'n lige kan finde ud af ved hjælp af mine ringe JS evner, så bruger de denne kode:

function fullscreen(page) {
            browserName = navigator.appName;
            version = parseFloat(navigator.appVersion);

            if (browserName == "Netscape" && version>=4.0)
                { window.open(page, '', 'width='+screen.width+',height='+screen.height+',top=0,left=0,scrollbars=yes'); }
            else if (version>=4.0)
                { window.open(page, '', 'fullscreen=yes,scrollbars=yes'); }
        }

I IE bliver den åbnet i fuld skærm uden noget "ekstra". I NS mener jeg lige der kommer en "bar" helt oppe i toppen (har ikke lige NS på denne PC, så jeg kan ikke lige teste det)

Men prøv selv og kig på siden. http://www.bedreinternet.dk og tryk på billedet med køerne.

Snowball
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. oktober 1999 - 13:19 #11
Snowball >>>

Ovenstående er IKKE hvad "hirtshals" efterspørger! Læs spørgsmålet een gang til....

/David
Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. oktober 1999 - 15:02 #12
Skjoldby >>>

Jeg giver dig ret, det kan ikke lade sig gøre, nu har jeg brugt det meste af dagen på at finde et eks.

Hvad skal jeg sige, Jeg skulle have lyttet til jer fra starten :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. oktober 1999 - 15:40 #13
man kan godt åbne et vindue med samme størrelse som skærmen, men det kan ikke blive såkaldt maksimeret
Avatar billede kan Nybegynder
06. oktober 1999 - 20:18 #14
Dette script sørgefor at du åbner dit nye vindue i max i NS, der er et lille problem med IE, der kan man stadigvæk trykke på ”max” knappen. Der bliver rigtigt nok påpeget at Microsoft, selv kan gøre det, når man f.eks åbner sin browser. Grunden til at de kan gøre det er: de bruger ikke HTML til det, de bruger Visual C++, det som IE er skrevet i.

Så det nærmeste du kommer er:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
  NS4 = (document.layers) ? 1 : 0;
    IE4 = (document.all) ? 1 : 0;
    ver4 = (NS4 || IE4) ? 1 : 0;
  isMac = (navigator.appVersion.indexOf("Mac") != -1) ? 1 : 0;
  isMenu = (NS4 || (IE4 && !isMac)) ? 1 : 0;

//-->
</script>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (NS4)
{
BrowserWidth = screen.width
BrowserHeight = screen.height
}
else if (IE4){
BrowserWidth = window.screen.width
BrowserHeight = window.screen.height
}
//-->
</script>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
<!--
function fullscreen() {
window.open('logon.htm','myName',
'width='+ BrowserWidth +',height='+ BrowserHeight +',top=0,left=0');
}
//-->
</SCRIPT>

<a href="java script:fullscreen()" true;>blob</A>

/kan
Avatar billede skjoldby Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:09 #15
hirtshals>> Det jeg mente med om du havde lært noget fra de andre spørgsmål var, at jeg rent faktisk troede du var en anden. Det må du selvfølgelig undskylde... Her er dem jeg mente:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3634
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3663
Avatar billede hirtshals Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:35 #16
Skjoldby >>> Så kan jeg bedre forstå det :-)

Helt i orden :-)
Avatar billede hirtshals Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:37 #17
En stor tak til jer alle, for jeres indsats og forslag :-)