Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
07. juli 2004 - 18:56 Der er 4 kommentarer

Hjælp til lgin script

Hej Eksperter

Jeg har en sjov lille opgave??

Jeg skal udfra den 3 oktet i Ip-Adressen bestemme hvilken server den inloggene computer skal have et program installeret fra....

Nogle der kan Hjælpe, eller bare nogle gode forslag..

Hvis der er nogle der har prøvet noget lignede kunne det være dejligt hvis jeg måtte kigge lidt på det :-)

Super meget pft ;-)
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
07. juli 2004 - 19:57 #1
Ingen der kan Hjælpe ????
Avatar billede medions Nybegynder
08. juli 2004 - 21:27 #2
Mener du ikke den 4 oktet?

strIP = "192.168.2.123"
arrOkteter = Split(strIP, ".")

str4Oktet = arrOkteter[3];

MsgBox(str4Oktet)

//>Rune
Avatar billede killerclown Nybegynder
10. juli 2004 - 23:32 #3
Hey Lauritz !
Du kan i forbindelse med Runes indlæg hente oktet-en på flg. måde :

Set IPConfigSet = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!//localhost").ExecQuery("select IPAddress from Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=True")
For each IPConfig In IPConfigSet
    Strip = IPConfig.IPAddress(i)
next
StrOck = Split(Strip, ".")
StrOktet = Strock(3)
msgbox StrOktet

/Killer
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
12. august 2004 - 16:24 #4
Jeg har mange gange gjort det at jeg i stedet har kigge på variablen %LOGONSERVER% så kan jeg jo se hvilken domain controller de er logget på, og så afgør jeg ud fra det hvilken server jeg vil installere software fra.

Du kan hente den variabel via følgende script:

Dim WshShell
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
LOGONSERVER = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%LOGONSERVER%")
WshShell.Popup LOGONSERVER

Set WshShell = Nothing