Avatar billede montago Praktikant
07. juli 2004 - 18:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Reload hvis ændring i Application Variable

dette her virker ikke lige efter hensigten... nogen der kan hjælpe ?

<script type="text/javascript">

setTimeout(Reload,1000);

function Reload()
{
  if (tmpChat <> Application("Chat"))
  {
    tmpChat = Application("Chat")
    location.reload(true)
  }
  else
  {
    tmpChat = Application("Chat")
  }
</script>
Avatar billede lkekspert Nybegynder
07. juli 2004 - 23:14 #1
Hvis jeg ikke tager fejl, så blander du klient-side scripting og server-side programmering sammen. <script></script> er klient-side scriptblokke, hvorimod Application er et server-side asp-objekt. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre det du forsøger - at blande det sammen.

Lars
Avatar billede montago Praktikant
07. juli 2004 - 23:35 #2
hmmm tjoo... bare ikke som jeg har lavet det... hvorfor tror du jeg har oprettet et spørgsmål ?
Avatar billede lkekspert Nybegynder
07. juli 2004 - 23:43 #3
Okay, så er det jo bare ikke derfor. Hvad er Application("Chat")?
Avatar billede montago Praktikant
07. juli 2004 - 23:45 #4
det er en variabel som alle brugere på et site har til fælles

Application : alle fælles - eksistere i dagevis
Session : forskellig for hver bruger
Avatar billede lkekspert Nybegynder
07. juli 2004 - 23:48 #5
Vil det sige det hele er server-side scripting?
Avatar billede montago Praktikant
08. juli 2004 - 00:07 #6
se evt. http://www.eksperten.dk/spm/517555 hvor hele scriptet er

chatten som jeg har lavet er serverside
Avatar billede lkekspert Nybegynder
08. juli 2004 - 09:08 #7
hmm.. din chat er serverside, ok. Men, uanset at din tmpChat er en serverside variabel og du sammenligner den med Application("Chat"), så er setTimeout() og location.reload() klientside funktioner. Har jeg ikke ret i, at ovenstående script afvikles og fortolkes på klienten? Hvis det er korrekt at funktionen er en klientside funktion, så kan dine serverside variable ikke nås herfra - uanset om din chat er lavet som serverside.

Svarene og kommentarerne andetsteds af tobber og roenving er jo netop hele tiden at reloade én/flere frames/iframes, der har kontakt til serverside kode. Igen, du kan ikke nå dine serverside variable fra klientside funktioner.

Lars
Avatar billede montago Praktikant
08. juli 2004 - 13:16 #8
hmm.. nej det har jeg jo fundet ud af...

men der må være en metode hvor en Client-side funktion tjekker om der er sket en ændring i en Serverside Variable... og derved opdatere en bestemt iframe
Avatar billede lkekspert Nybegynder
08. juli 2004 - 21:51 #9
Nej, det findes ikke, da det er to helt forskellige objektmodeller og de findes henholdsvis på klienten og serveren.

Go' vind..

Venligst
Lars
Avatar billede lkekspert Nybegynder
08. juli 2004 - 21:53 #10
Iøvigt synes jeg du har en ekstrem træls attitude - og jeg tror ikke det er noget der opfordrer folk til at hjælpe dig.
Avatar billede montago Praktikant
01. september 2004 - 01:12 #11
hmm har fundet nogenlunde ud af at løse problemet... ses på http://www.mdk-photo.com/underground