Avatar billede simonr Nybegynder
07. juli 2004 - 14:34 Der er 11 kommentarer

Hjælp mig til at få mit mikrofon headset til at virke.

Har købt et headset med mikrofon, men kan ik få det til at virke!! skal bl.a. bruge det til online games, men den kan ikke finde mikrofonen i hverken Counterstrike voice setup, eller min Windows lydoptager!!
please hjælp mig!! bruger Windows XP
på forhånd tak.
mvh
Simon
Avatar billede skalskar Nybegynder
07. juli 2004 - 14:41 #1
hmm altså stikene skal jo være sat rigtigt i!hehe men bruger du det onbord lydkilde? eller har du selv sat et lydkort i? men med begge dele kan det være noget at det software, der forhåbelig fulgt med, bare skal opsættet tim mikrofo?

bare prøve dig lidt frem!
Avatar billede simonr Nybegynder
07. juli 2004 - 14:48 #2
lydkilden er den der var i min computer da jeg købte den...har sat stikkene i hovedtelefon logoet og mikrofonlogoet som er i en "remote" til mine højtalere... synes jeg har prøvet det meste... hovedtelefonerne fungerer fint, men mikrofonen reagerer ikke. der fulgte ik noget software med headsettet..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juli 2004 - 14:48 #3
Check dette:

DobbKlik på højtaler symbolet nederst højre.
Observer at Mikrofon ikke er med i volumen listen.
Indstilninger/egenskaber
[X] Mikrofon
... resten siger sig selv...
Avatar billede simonr Nybegynder
07. juli 2004 - 14:52 #4
Den er med i volume listen, men i balance er den grå istedet for grøn...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juli 2004 - 15:01 #5
... som default er Mokrofon [X] Slå fra aktiveret...
Microfon er mono - derfor ingen balancemulighed ?

Ka' du få noget som helst til at reagere mht. input fra mikrofon ?
Eksempelvis med Windows standard SoundRecorder ...
Avatar billede simonr Nybegynder
07. juli 2004 - 15:19 #6
Der er intet der reagerer... hvad kan der dog være galt??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juli 2004 - 15:46 #7
Dvs lige hvor meget du 'brøler' i mic så kan [Windows standard SoundRecorder] ikke vise noget i [Rec] tilstand ?
Avatar billede simonr Nybegynder
07. juli 2004 - 17:00 #8
ja, lige præcis...har prøvet med et lånt headset og der skete heller ik noget, så det må være min comp der er noget galt med..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juli 2004 - 17:05 #9
... nu er det vel ikke noget 'tåbeligt' med Audio Disable i BIOS ?

Hov - hvad mener du med "i en "remote" til mine højtalere" ?
Avatar billede simonr Nybegynder
08. juli 2004 - 23:47 #10
med "remote" til mine højtalere mener jeg at der er en lille "remote" hvor jeg kan skrue op og ned osv. der er også en hovedtelefon indgang+en mikrofon indgang.
BIOS?? ja, undskyld, men er lidt newbie...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. juli 2004 - 07:13 #11
... hvad med at sætte en eller anden form for lydkilde/mic direkte til PC'ens [MIC] stik ?