Avatar billede lubbers Nybegynder
07. juli 2004 - 14:24 Der er 9 kommentarer

Ændre sti på tilbageknappen i internet Explore

Hey.

Mit problem er at jeg har en ASP side med en knap der loader en anden side i en Iframe. Og når jeg trykker på tilbageknappen i Exploren henter den Iframe igen. Jeg skal have den til at hente første side.

Er det muligt at sætte en URL på knappen i explore eller er der en anden vej?

KH LUBBERS
Avatar billede grunken Nybegynder
07. juli 2004 - 14:38 #1
Hvordan ser den knap ud ? :o)
Avatar billede lubbers Nybegynder
07. juli 2004 - 14:42 #2
det er en onClick med en URL, der kalder en asp side.
Avatar billede lubbers Nybegynder
07. juli 2004 - 14:45 #3
Denne sap sender en HTML streng retur til IFrame der så sættes visible. Problemet er at den URL lægger sig i tilbageknappen i Internet Exploren, så jeg kan ikke komme tilbage jeg bliver bare ved med at loade en ny IFrame.
Avatar billede grunken Nybegynder
07. juli 2004 - 14:47 #4
ser din onclick sådan ud ?

onclick="document.IFRAME.location.href='blabla.asp';"
Avatar billede lubbers Nybegynder
07. juli 2004 - 14:57 #5
nej ikke helt :-)

Men det er den tilbageknap der skal have en sti, ved ikke om det kan lade sig gøre?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. juli 2004 - 14:59 #6
du overskrive browserens history, hvis du skifter siden sådan:

onclick="window.frames['IFRAMENAVN'].location.replace('blabla.asp');"
Avatar billede grunken Nybegynder
07. juli 2004 - 14:59 #7
man kan IKKE ændre "sti" på tilbageknappen, det er derfor jeg prøver at lure hvordan den onclick ser ud :o)
Avatar billede lubbers Nybegynder
07. juli 2004 - 15:08 #8
Jeg kalder en funktion som validerer og sender denne url

scrtxt = "navn.asp";
scrtxt += "?rowID=" + rowID;
scrtxt += "&rowIndex=" + rowNumber;
scrtxt += "&callerNiveau=" + thisNivaue;

document.all.actionIframe.src = scrtxt;
Og det er den url jeg ikek kan bruge til noget i tilbageknappen
Avatar billede roenving Novice
07. juli 2004 - 21:17 #9
scrtxt = "navn.asp";
scrtxt += "?rowID=" + rowID;
scrtxt += "&rowIndex=" + rowNumber;
scrtxt += "&callerNiveau=" + thisNivaue;

document.all.actionIframe.src = scrtxt;
var back = 1;

<button onclick="history.go((back==1)?-2:-1)">Tilbage</button>