Avatar billede daasen Nybegynder
07. juli 2004 - 12:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Novell Connector på Mandrake 10

Novell har for nylig frigivet den tidligere Ximian Connector for Exchange, som gør det muligt at bruge Ximian Evolution (nu Novell Evolution) op mod en Microsoft Exchange Server:
http://www.novell.com/products/connector/

Det fjerner min sidste grund til at bruge Windows på arbejde, så nu vil jeg skifte til Linux dér også.

Jeg bruger Mandrake 10 hjemme og vil helst bruge samme version på arbejde, men den supporter Novell ikke - de har kun Mandrake med til 9.1 og så nogle SuSE og RedHat distributioner samt Sun Solaris:

http://www.novell.com/products/connector/sysreqs.html

Mit gæt er, at det bare et et spørgsmål om, at de ikke har testet det med nyere Mandrake distributioner (eller at de måske vil stille SuSE i et lidt bedre lys) - men da det er en arbejdsmaskine, tør jeg ikke løbe risikoen for, at det ikke virker, når jeg har geninstalleret. Og jeg kan ikke teste på hjemmemaskinen, da jeg ikke har adgang til en Exchange server derfra.

Så jeg ville lige høre, om der er andre, der har prøvet Novell Connector i kombination med nyere Mandrake distributioner - helst version 10, men ellers i hvert fald 9.2

På forhånd tak.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2004 - 18:12 #1
Det er der åbenbart ikke..

Men så foreslår jeg at du bruger sådan en 30 dages gratis vmware (www.vmware.com) til at teste med på arbejdet.
Dog vil jeg sige at Evo sagtens kan køre op imod en exchange server uden plugin, men der er visse ting som ikke virker. Faktisk en hel del ting. Kalendere og task lister virker ikke. Public folders virker til dels (måske read-only, husker ikke 100%).
Avatar billede daasen Nybegynder
24. januar 2005 - 12:04 #2
Lukker og slukker