Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 02:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ADO og SELECT

Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \'Jim Carrey\' ORDER BY Title ASC\"

Dette viser alle film med Jim Carrey, men hvad nu hvis jeg gerne vil bruge en string isted for ligesom her

dim Test as string
Test = \"Jim Carrey\"
Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \'Test\' ORDER BY Title ASC\"

Så virker det ikke..

Hvordan klar man sådan en opgave ?????
Avatar billede littlep Nybegynder
22. februar 2001 - 03:59 #1
fjern \' ved test ?
Avatar billede pstric Nybegynder
22. februar 2001 - 04:39 #2
Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \" & Test & \" ORDER BY Title ASC\"
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 08:25 #3

Jeg kan ikke få det til at virke !
Avatar billede stargate Nybegynder
22. februar 2001 - 11:46 #4
Dette VIRKER hos mig....^__^

dim Test as string
Test = \"Jim Carrey\"
Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \" & \"\'\" & Test & \"\'\" & \" ORDER BY Title ASC\"
Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 15:21 #5
Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \'\" & Test & \"\' ORDER BY Title ASC\"
Avatar billede stargate Nybegynder
22. februar 2001 - 15:24 #6
xafion >  Yep, det er nøjagtig det samme, jeg ville bare prøve at <I>pointere</I> hvad der var galt  :-)
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 15:54 #7
Det virker ikke hos mig, og jeg har brugte copy/Paste

Kan det tænkes at jeg måske mangler en Reference ?

Bør jeg sige at jeg bruger en Access Database og ikke SQL

Avatar billede xafion Nybegynder
22. februar 2001 - 21:08 #8
Det tror jeg egentlig vi allesammen forventede...
Avatar billede pstric Nybegynder
22. februar 2001 - 21:13 #9
infojens>> Selvom du bruger en Access database, så er din forespørgsel altså skrevet i SQL.

SQL - Structured Query Language - er et standardsprog til at lave forespørgsler til relationsdatabaser. Og det er det sprog, din forespørgsel er skrevet i.
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 21:17 #10

Det lyder godt fordi jeg skal snart til at arbejde en hel del med SQL ;0)

Nu er det bare det med at få det til at virke..

Jeg har prøvet alt fra siden her og det virker ikke hos mig.... jeg bruger ADO 4.0 så den skulle også være iorden

Jeg for ingen fejl ....men den viser ikke film i min Grid, og jeg har i hvert fald 6 film med Jim Carrey ;0)
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 21:23 #11
Vent lidt......nu ser det ud som om det virker....

dim Test as string
Test = \"Jim Carrey\"
Adodc1.RecordSource = \"SELECT Tabel1.Title, Tabel1.Actor, Tabel1.Genre, Tabel1.Time FROM Tabel1 WHERE Tabel1.Actor LIKE \" & \"\'\" & Test & \"\'\" & \" ORDER BY Title ASC\"

Virker lige som det skal........hurra....

Tusinde tak......

Så må det være mig som tidligere har siddet og lave tastefejl.....undskyld mange gange
Avatar billede stargate Nybegynder
22. februar 2001 - 21:25 #12
Prøv at sammenligne med mit første svar......

ENS, ikk\'  ???

Godt at det virker  :-)
Avatar billede stargate Nybegynder
22. februar 2001 - 21:29 #13
BTW
Der er kun ét \'r\' i \'Jim Carey\'

<^_v_^>
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 21:30 #14

Det er muligt at de andre også virker men jeg bruger Stargates kode så derfor er det ham som Score her.....

Tusinde tak for en super duper god debat her og har været til stor hjælp for mig ;0)
Avatar billede infojens Nybegynder
22. februar 2001 - 21:32 #15

Jim Hvad ????????

Jeg sidder her med en DVD box hvor hans navn står med store bokstaver

        \"  Jim Carrey  \"

Avatar billede pstric Nybegynder
22. februar 2001 - 21:33 #16
stargate>> Du har ret i at der kun er ét \'r\' i \'Jim Carey\', men hvem er så ham her http://us.imdb.com/Name?Carrey,+Jim
Avatar billede stargate Nybegynder
22. februar 2001 - 21:58 #17
AAOOOUUUUCCCCHHHH, I\'m Outta Here...

Sorry, begge to, jeg sad åbenbart og blundede et øjeblik :-(

Min overkørte hjerne forvekslede lige Jim og Drew.

Det skal aldrig ske igen, at jeg begiver mig af med at gøre mig klog på skuespillere, sorry !