Avatar billede zeion Nybegynder
06. juli 2004 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form forlykke postet forkert i SQL

Hey.. :D

Jeg har et lille problem, jeg har en forlykke med form felter som skal kunne opdaterets..

<!---Form siden-->

<%
if RSsagelementer.eof then

else
totalpris = 0
totaltimer = 0
        do while not RSsagelementer.eof
%>
<tr>
<td><input name="enhedS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("enhed"))%>"></td>
<td><input name="aprisS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("apris"))%>" size="5"></td>
<td><input name="antalS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("antal"))%>" size="2"></td>
<td><input name="timerS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("timer"))%>" size="5"></td>
<input name="idS" type="hidden" Value="<%Response.write(RSsagelementer("id"))%>">
<%personele ="Select * from personale where id ='" & (RSsagelementer("person")) & "'"
set RSpersonele = Conn.execute(personele)
%>
<td><%Response.write(RSpersonele("navn"))%></td>
</tr>
<%
totalpris = totalpris + (RSsagelementer("apris") * RSsagelementer("antal"))
totaltimer = totaltimer + (RSsagelementer("timer"))
RSsagelementer.movenext
loop
end if
%>

<!-- SQL POST SIDEN -->

UPELE = "UPDATE sagelementer SET  enhed='" & Request.Form ("enhedS") & "', apris='" & Request.Form ("aprisS") & "',antal='" & Request.Form("antalS") & "' WHERE id='" & Request.Form("idS") & "'"

Conn.Execute(UPELE)

det er der problemet er at den poster dem sammen, så hvis den ene hedder
eks.
fælge
og den næste hedder :  tag
og den sidste hedder : bærerarme..
Det er sker er så den poster dem samme, altså så de kommer til at hedde
fælge,tag,bærearme
Avatar billede zeion Nybegynder
06. juli 2004 - 22:18 #1
hva gør jeg så den poster det rigtigt ???
Avatar billede goat Nybegynder
06. juli 2004 - 23:17 #2
Det er lidt vanskeligt at se hele sammenhængen i dette, men jeg vil mene at du er ude i noget med navnesammenfald i din form.

Idet du looper gennem dit RecordSet for at udfylde formen, benytter du de samme navne for hver "record" i din tabel/form og det er dømt til at give unexpected opførsel.

Du bør i stedet kunne benytte record-ID for hver linie (forkortet eksempel):
<tr>
<td><input name="enhedS<%=RSsagelementer("id")%>" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("enhed"))%>"></td>
<td><input name="aprisS<%=RSsagelementer("id")%>" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("apris"))%>" size="5"></td>
<td><input name="antalS<%=RSsagelementer("id")%>" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("antal"))%>" size="2"></td>
<td><input name="timerS<%=RSsagelementer("id")%>" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("timer"))%>" size="5"></td>
...
</tr>

Det vil for mig at se løse problemet
Avatar billede zeion Nybegynder
06. juli 2004 - 23:25 #3
jo. men hvordan skal SQL'en så være.. da der så også må skulle være en lykke der, eller genkender den jo ikke felterne.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
07. juli 2004 - 12:52 #4
hvorfor sender du ikke din form til en ny side hvor data bliver hentet udfra et bestemt id ?

således:

<form method="POST" action="nyside.asp?id=<%=RSsagelementer("person")%>">

textboxe her

</form>

nyside.asp:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' hvis det er access gør således
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath(".mdb")

'ø og vi executer
UPELE = "UPDATE DESTINCTROW sagelementer SET enhed='" & Request.Form ("enhedS") & "', apris='" & Request.Form ("aprisS") & "',antal='" & Request.Form("antalS") & "' WHERE id='" & Request("id") & ""

Conn.Execute(UPELE)
Avatar billede zeion Nybegynder
07. juli 2004 - 16:18 #5
den code er en del af en længere side..

jeg poster lige begge sider.. Jeg kan ikke lige pointen med det du mener phineas_phreak... hvis du vil uddybe det.!

---vissag.asp--

<!--#include file="../../../top.asp"-->
<!--#include file="..\..\..\connect.asp"-->
<%
SQL = "select * from sager where id ='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
set RS = Conn.execute(SQL)

Kunde = "select * from Kunder where telefon ='" & RS("telefon") & "'"
set KundeRS = Conn.execute(kunde)

arbejder ="Select * from personale where aktiv=0"
set personale = Conn.execute(arbejder)

'Skal finde ud af hvordan man laver en BOF så "RS"arbejder kan bruges
arbejderele ="Select * from personale"
set personaleele = Conn.execute(arbejder)

medarbejder ="Select * from personale where id ='" & RS("paasagen") & "'"
set RSmedarbejder = Conn.execute(medarbejder)

sagelementer ="Select * from sagelementer where sagid ='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
set RSsagelementer = Conn.execute(sagelementer)

SQLlilleservice = "Select id from lilleservice where sagid ='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
set RSlilleservice = conn.execute(SQLlilleservice)

SQLstortservice = "Select id from stortservice where sagid ='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
set RSstortservice = conn.execute(SQLstortservice)

SQLsynsrapport = "Select id from synsrapport where sagid ='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
set RSsynsrapport = conn.execute(SQLsynsrapport)

%>
                        <form name="create" method="post" action="redir/opdater.asp?sagid=<%response.write (Request.QueryString("sagid"))%>">
                        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                          <tr>
                            <td><%Response.Write( "RepNummer : " & RS ("id") )%></td>
                            <td>Status :&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Færdig
                              <input name="afsluttet" type="checkbox" value="1" <% if (RS("afsluttet"))="1" then response.write ("checked")end if%>>
&nbsp;&nbsp;
<% if (RS("afsluttet"))="1" then %>
Afventer
<input name="afventer" type="checkbox" value="0">
<%Else%>
Afventer
<input name="afventer" type="checkbox" value="1" <% if (RS("afventer"))="1" then Response.write ("checked")end if%>>
<%end if%>
&nbsp;&nbsp;
<% if (RS("afsluttet"))="1" then %>
Igang
<input name="igang" type="checkbox" value="0">
<%Else%>
Igang
<input name="igang" type="checkbox" value="1" <% if (RS("igang"))="1" then response.write ("checked")end if%>>
<%end if%>
<%if (RS("afsluttet"))="1" then
%>
<a href="../../Regnskab/lavfakturer.asp?sagid=<%Response.write(request.QueryString("sagid"))%>" target="_blank">Lav
Fakturer</a>
<%  end if%>
</td>
                          </tr>
                        </table>

        <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
          <tr>
            <td width="46%"><input name="submit" type="submit" value="opdater">
              <%

                    Response.write ("<br>" & "<br>" & KundeRS("telefon") & "<br>"& "<br>")
                    Response.write (KundeRS("name") & "<br>")
                    Response.write (KundeRS("gadenavnognr") & "<br>")
                    if not KundeRS("stednavn") = "" then
                    Response.write (KundeRS("stednavn") & "<br>")
                    end if
                    Response.write (KundeRS("postnr") & "<br>")
                    Response.write (KundeRS("bynavn") & "<br>")

                            %>
              <a href ="../../kunder/viskunde.asp?telefon=<%=KundeRS("telefon")%>">Klik her for at ændre kunde</a> </td>
            <td width="54%"><table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr>
                <td>Regnr. :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" value=""" & RS("regnr") & """ name=""regnr"">")%>
</td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Mærke :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("maerke") & """ name=""maerke"">")%>
                </td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Model :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("model") & """ name=""model"">")%>
                </td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Årgang :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("aargang") & """ name=""aargang"">")%>
                </td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Ltr :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("ltr") & """ name=""ltr"">")%>
                </td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Km : </td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("km") & """ name=""km"">")%>
                </td>
                </tr>
              <tr>
                <td>Stelnr :</td>
                <td><%response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("stelnr") & """ name=""stelnr"">")%>
                </td>
                </tr>
              </table>

</td>
            </tr>
          </table><br>

              <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
                <tr>
                  <td width="46%"><%
            if not RS("inddato")="" then
                Response.write ("Indleveret af kunde d.: ")
                response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("inddato") & """ name=""inddato"">")
            Else %>
Indleveret af kunde:
  <input name="inddato" type="checkbox" value="<%=now%>">
  <% End if %>
</td>
                  <td width="54%"><%
            if not RS("uddato")="" then
            Response.write ("Afhentet af kunde d.: ")
                response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("uddato") & """ name=""uddato"">")
            Else %>
Afleveret til kunde:
  <input name="uddato" type="checkbox" value="<%=now%>">
  <% End if %>
</td>
                  </tr>
                  <tr>
                  <td>Anslåettid :
          <%Response.write ("<input type=""text"" Value=""" & RS("anslaaettid") & """ name=""anslaaettid"">")%>

</td>
                  <td><strong><a href="../../kalender/kalender.asp?sagid=<% Response.write (RS("id"))%>">Tilføj
                      til Kalender</a></strong>

</td>
                  </tr>
                </table>

        <br>
<table>
<tr><td>                  <%if RSlilleservice.eof then%>
                        <a href="../synogservice/opretlilleservice.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Opret Lille service</a><br>
                        <%else%>
                        <a href="../synogservice/aendrelilleservice.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Ændre Lille service</a><br>
                        <%end if%>
</td>
<td>                      <%if RSstortservice.eof then%>
                        <a href="../synogservice/opretstortservice.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Opret Stort service</a><br>
                        <%else%>
                        <a href="../synogservice/aendrestortservice.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Ændre Stort service</a><br>
                        <%end if%>
</td>
<td>                      <%if RSsynsrapport.eof then%>
                        <a href="../synogservice/opretsynsrapport.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Opret Synsrapport</a><br>
                        <%else%>
                        <a href="../synogservice/aendresynsrapport.asp?sagid=<%=Request.QueryString("sagid")%>">Ændre Synsrapport</a><br>
                        <%end if%>
</td>
<td><a target="_blank" href="http://147.29.112.249/discoverer5i/topti?eul=DMADMIN&qp_Registreringsnr=<%=RS("regnr")%>&ac=webuser~40sbil.world&db=sbil.world&wsk=16&nlsl=da-dk&wbk=TOPTI&pg=1&_po=10001000001100101101000&us=webuser">Top 10 på bilsyn</a></td>
<td><a  target="_blank" href="http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport?eul=DMADMIN&qp_Registreringsnr=<%=RS("regnr")%>&ac=webuser~40sbil.world&_act=~20Vis~20synsrapport&db=sbil.world&wsk=7&nlsl=da-dk&wbk=SYNSRAPPORT&pg=1&_po=10001000001100101101000&us=webuser">Sidste synsraport på bilsyn</a></td>

</tr></table>
                        Arbejder på sagen :
                        <select name="person">
                              <%if personale.eof then
            %>
                              <option value="">Ingen arbejder i Databasen</option>
                              <%
            else
            do while not personale.eof

            %>
                              <option value="<%=personale ("id")%>"
                <% if personale("id") = RS("paasagen") then
                response.write "selected"
                end if %>
                ><%=personale ("navn")%></option>
                                  <%

            personale.movenext
              loop
              end if

            if (RSmedarbejder.bof and RSmedarbejder.eof)then
            %>
                                <option value="" selected>Ingen</option>
                                <% end if
            %>
                            </select>
                        <%        if (RSmedarbejder.bof and RSmedarbejder.eof) then
        Response.write ("Der er Ingen på sagen")
        else
        end if

%>
                        <br>
                        </p><br>
        Arbejde:<br>

                <%response.write ("<textarea style=""width:300; height:200"" name=""arbejde"">" & RS("arbejde") & "</textarea>")%>

                <br>
                Bemærkninger:<br>
                            <%response.Write ("<textarea style=""width:300; height:125"" name=""bemaerk"">" & RS("bemaerk") & "</textarea><br>")%>

                            </p>
              <table>
<tr>

<td>Enhed</td><td>apris</td><td>antal</td><td>timer</td><br>
</tr>
<tr>
<td><input name="enhed" type="text" value=""></td>
<td><input name="apris" type="text" value="" size="5"></td>
<td><input name="antal" type="text" value="" size="2"></td>
<td><input name="timer" type="text" value="" size="5"></td>
<td>
<select name="personele">
            <%

            if personaleele.eof then
            %>
            <option value="">Ingen arbejder i Databasen</option>
            <%
            else
            do while not personaleele.eof

            %>
            <option value="<%=personaleele ("id")%>"
                <% if personaleele("id") = RS("paasagen") then
                response.write "selected"
                end if %>
                ><%=personaleele ("navn")%></option>
                <%

            personaleele.movenext
              loop
              end if
              %>
        </select>

</td>
<td>        <input type="submit" value="opdater"></td>
</tr>
<%
if RSsagelementer.eof then

else
totalpris = 0
totaltimer = 0
        do while not RSsagelementer.eof
%>
<tr>
<td><input name="enhedS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("enhed"))%>"></td>
<td><input name="aprisS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("apris"))%>" size="5"></td>
<td><input name="antalS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("antal"))%>" size="2"></td>
<td><input name="timerS" type="text" value="<%response.write(RSsagelementer("timer"))%>" size="5"></td>
<input name="idS" type="hidden" Value="<%Response.write(RSsagelementer("id"))%>">
<%personele ="Select * from personale where id ='" & (RSsagelementer("person")) & "'"
set RSpersonele = Conn.execute(personele)
%>
<td><%Response.write(RSpersonele("navn"))%></td>
</tr>
<%
totalpris = totalpris + (RSsagelementer("apris") * RSsagelementer("antal"))
totaltimer = totaltimer + (RSsagelementer("timer"))
RSsagelementer.movenext
loop
end if
%>
<tr>
        <td></td><td><hr></td><td></td><td><hr></td>
</tr>
        <td></td><td><%response.write(totalpris)%></td><td></td><td><%response.Write(totaltimer)%></td>
</table>
<br><br>
</form>
<!--#include file="../../../bund.asp"-->

--opdater.asp--

<!--#include file="..\..\..\..\connect.asp"-->
<%
'SQL = "UPDATE kunder SET name='" & Request.Form("name") & "', adresse='" & Request.Form("adresse") & "', telefon= '" &  Request.Form("telefon") & "' WHERE telefon='" & Request.Form("telefon") & "'"
SAG = "UPDATE sager SET  maerke='" & Request.Form("maerke") & "', arbejde='" & Request.Form("arbejde") & "', bemaerk='" & Request.Form("bemaerk") & "' , km='" & Request.Form("km") & "' , paasagen='" & Request.Form("person") & "', afventer= '" & Request.form("afventer") & "', igang= '" & Request.form("igang") & "', afsluttet= '" & Request.form("afsluttet") & "', anslaaettid = '" & Request.form("anslaaettid") & "', uddato = '" & Request.Form("uddato") & "', inddato = '" & Request.Form("inddato") & "', model = '" & Request.Form("model") & "', aargang = '" & Request.Form("aargang") & "', ltr = '" & Request.Form ("ltr") & "', stelnr = '" & Request.Form ("stelnr") & "', regnr = '" & Request.Form ("regnr") & "' WHERE id='" & Request.QueryString("sagid") & "'"
'Finde en anden måde at få den til at Updatere de felter, da denne poster oven ihianden'
UPELE = "UPDATE sagelementer SET  enhed='" & Request.Form ("enhedS") & "', apris='" & Request.Form ("aprisS") & "',antal='" & Request.Form("antalS") & "' WHERE id='" & Request.Form("idS") & "'"

if not request.form("enhed") = "" then
ELE = "INSERT INTO sagelementer (sagid, enhed, apris, antal, timer, sat, person) VALUES ('" & Request.QueryString("sagid") & "','" & Request.Form("enhed") & "','" & Request.Form("apris") & "','" & Request.Form("antal") & "','" & Request.Form("timer") & "',1,'" & Request.Form("personele") &"' )"
Conn.Execute(ELE)
end if

'Conn.Execute(SQL)
Conn.Execute(SAG)
Conn.Execute(UPELE)
'Conn.Execute(ELES)
Response.Redirect("../vissag.asp?sagid=" & Request.QueryString("sagid") & "")
%>
Avatar billede zeion Nybegynder
08. juli 2004 - 02:27 #6
SLet ingen.. ?
Avatar billede zeion Nybegynder
08. juli 2004 - 20:36 #7
Har brugt en anden metode man tak for du kiggede forbi.