Avatar billede roadi Nybegynder
06. juli 2004 - 21:02 Der er 5 kommentarer

Flytte filer med FSO

Hej Eksperter,

Jeg har et lille problem,

Jeg har lavet et script som flytter en stak filer fra en folder til en anden.

Det virker såen set fint nok, jeg vil dog gerne ha' det udvidet lidt.

Jeg vil gerne chekke om der er nogle filer i source mappen inden den går igang, og jeg vil ligeledes også gerne ha' puttet filnavnene ind i en database.

Jeg er ikke så god til FSO så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig, det jeg allerde har er her.

-

set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
                    fs.MoveFile "D:\Sites\pics_incomming\*.jpg","D:\Sites\pictures\test"                set fs=nothing
Avatar billede goat Nybegynder
06. juli 2004 - 23:38 #1
ok: checke om der er filer i sourcemappen (jeg går ud fra at du mener at den kun skal kopiere, hvis der overhovedet ER filer i sourcemappen):

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folder = fs.GetFolder(Server.Mappath("pics_incomming")) '<--ret til aktuelt dir
Set files = folder.Files

For Each file in Files
'her kan du så operere på de filer, der findes i dit source-dir, f.eks:
fs.MoveFile file.name, "D:\Sites\pictures\test"
Next
set fs=nothing
Avatar billede roadi Nybegynder
11. juli 2004 - 16:08 #2
Jeg for file not found.??
Avatar billede roadi Nybegynder
11. juli 2004 - 19:03 #3
Jeg har selv klaret den..

Du skal selv definere pathen til file.name den tager den ikke med fra Folder..

Hvis du vil ha' points, må du lige smide et svar

Thx.
Avatar billede goat Nybegynder
12. juli 2004 - 06:20 #4
ok, hermed gjort...

I øvrigt vil jeg anbefale dig at benytte Server.MapPath med relativ sti i stedet for direkte sti til filen. På den måde vil du både kunne flytte dit site til en anden server og være bedre rustet til evt. ændringer af serveropsætning hos din udbyder...

GoatMan
Avatar billede roadi Nybegynder
12. juli 2004 - 10:04 #5
Det er lige præcis hvad jeg har gjort..

/Roadi