Avatar billede kalleballe Nybegynder
06. juli 2004 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lave xml fil med asp

Hej, - jeg skal bruge noget xml data som jeg har tænk mig at danne mha asp.

Mit spørgsmål er så:

Hvis jeg laver et indtastnings modul i asp med diverse oplysninger kan jeg så få asp til at skrive disse indtastede data direkte i et xml dokument eller skal jeg først smide alle oplysninger ind i en database og så trække dem ud med noget andet kode og så lave min xml fil??

Jeg mener da at man kan gøre det første og bruge xml filen som en slags database ikke?

Kan jeg får et eksempel på hvordan man skriver en xml node mha asp?

Altså f.eks. <navn>Hubert</navn>

vh

KalleBalle
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2004 - 21:28 #1
Begge dele er muligt. Hvad der er bedst afhænger sammenhængen. Hvis du kun
skal bruge XML filerne og aldrig vil bruge databasen til andet end at lave XML
udfra så er databasen et overflødigt mellemled.

Du har ihvertfald mindst to muligheder for at skrive et XML dokument i ASP:

1)  skrive den som almindelig tekst fil

2)  bruge en XML komponent, opbygge et DOM træ og udskrive dette ved hjælp
    af komponenten
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 22:13 #2
Kommet videre ?
Avatar billede kalleballe Nybegynder
26. juli 2004 - 01:04 #3
Hej du og tak for svaret, - jammen jeg behøvede slet ikke at lave det dynamisk ;-) Men 1000 tak for hjælpen anyways.
Smid lige et svar :v)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2004 - 01:12 #4
ok