Avatar billede mobi2 Nybegynder
06. juli 2004 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af "åbent" trådløst netværk

Jeg har tænkt mig at lave et wifi i en café og skulle i den anledning bruge en router som kan konfigureres via TCP/IP sådan så man kunne skifte password automatisk på den en gang om dagen med at stykke software.
Routeren skal helst være en G model og ikke koste en halv bondegård, ellers er der ingen krav til den!

Så jeg leder efter om der er nogen som kender en rigtig god router som kan det her, altså konfigureres via TCP/IP.

Er der nogen som har nogen idéer til hvordan man gør det på en nemmere måde ellers?? Jeg havde selv tænkt mig at skrive softwaren, men hvis der allerede findes noget freeware til det vil jeg ikke spilde min tid :)

Tak for hurtigt svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2004 - 17:41 #1
Det kan alle routere for så vidt, det er "bare" et spørgsmål om script. Jeg har ikke kunne finde et færdigt script, men det kan laves i perl og sikkert også andre script sprog.

Jeg ville prøve at kontakte ander steder der har hotspots og høre hvad de gør. Jeg er sikker på at TDC og CyberCity og så kan råde dig
Avatar billede clausbr Nybegynder
15. august 2004 - 11:59 #2
de bruger en server på en Linux eller BSSD til at styrer deres trådløse det vil sige du skal have en pc med Linux og BSSD softwaret er gratis at brug også det HotSpot software du skal bruge er også gratis.

Jeg bruger det ikke selv da jeg bruger Windows 2000 server til min HotSpot.
Der en billigt måde at gøre det på er at bruge routeren  til at administrer det
Du kan lave Mac spærring som du så tilføj / fjerne når du tilføj Mac adressen er der adgang for brugeren og når du fjerne den er der ikke adgang.

Eller bruge et lille program jeg bruge i starten til at skifte  Shared Key ud hver dag time uge  osv.
Avatar billede fwskp Nybegynder
08. april 2008 - 20:53 #3
Claus > Hvad mener du med BSSD? Synes ikke jeg kan finde noget fantastisk brugbart på google?