Avatar billede googolplex Novice
06. juli 2004 - 08:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Firefox & Eksperten

Hver eneste gang jeg åbner et spørgsmål er jeg nødt til at opdatere det, hvilket er meget irriterende. Hvad er der galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juli 2004 - 08:49 #1
Inkompetente udviklere. Vi andre har samme problem, og ikke kun i firefox.
Avatar billede snowball Novice
06. juli 2004 - 09:10 #2
Det er et kendt problem. Læs f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/510845 og http://eksperten.dk/spm/495375

Jeg har dog kun oplevet problemet i Mozilla browsere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2004 - 09:16 #3
mozilla har også problemet, dog kun periodisk!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2004 - 09:21 #4
Det er jo chokerende at et expert forum er optimeret til den mest populære og samtidigt mest hackede browser. Alternativet at brede sig lidt, syntes i dagens danmark ganske utænkeligt.

Se blandt andet: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20536

Det er et simpelt spørgsmål om at overholde standarter og ikke udnytte de fancy små detaljer nogle browsere tilbyder!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juli 2004 - 09:28 #5
Sådan kan man jo se på det, men mon ikke vi skal opfatte det således at
ekspertene findes blandt brugerne, ikke nødvendigvis blandt udviklerne.
Et maling-firma kan heller ikke lave en Rembrandt.
Avatar billede soreno Praktikant
06. juli 2004 - 09:45 #6
Der er ikke meget kunst over eksperten.

Eksperten er et simpelt koncept med simple websider.
At udvikleren ikke kan lave den så den virker, vil
jeg sammenligne med at maleren ikke kan spartle et
gipsloft så det bliver pænt og jævnt.
Avatar billede googolplex Novice
06. juli 2004 - 09:49 #7
Jeg synes da det er besynderligt, at de ikke retter en fejl der er så irriterende, specielt når man tænker på deres 'kunder', der er nok en del herinde der ikke bruger IE.
Avatar billede snowball Novice
06. juli 2004 - 09:52 #8
googolplex: Problemet er jo at årsagen skal findes før man kan rette fejlen, og som du kan læse i diverse spørgsmål om dette problem, så er det endnu ikke lykkedes Admin eller andre at finde ud af hvad årsagen til fejlen er.
Avatar billede googolplex Novice
06. juli 2004 - 09:53 #9
Hvis jeg havde en fejl der generede så mange, så ville jeg lede indtil jeg fandt den!

Den har jo været der i laaaang tid.
Avatar billede snowball Novice
06. juli 2004 - 09:58 #10
googolplex: Sådan er vi jo så forskellige. Admin har jo åbenbart prioriteret anderledes.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. juli 2004 - 10:01 #11
"Hvis jeg havde en fejl der generede så mange"
Det er formentlig under ~10% af sitets brugere, der lider under fejlen.

"så ville jeg lede indtil jeg fandt den!"
Også selvom det tager flere arbejdsdage, og du dermed ikke kan arbejde på de features, som +80% af sitets brugere vil få glæde af?

Som det kan læses i de spørgsmål snowball linker til, så bruger admin selv Firefox, og han er selv ramt af problemet, men han har gjort alt hvad han med rimelighed kunne for at finde fejlen uden at det er lykkedes. Jeg er sikker på han gerne tager imod tips til løsning af problemet, hvis I har nogen konkrete forslag.

Som et kuriosum kan det nævnes, at min Firefox tilsyneladende er holdt op med at lide under problemet. Meget mærkeligt. :)
Avatar billede googolplex Novice
06. juli 2004 - 10:04 #12
Ja, faktisk er problemet stoppet hos mig indenfor de sidste 5 minutter. Det lyder mærkeligt, men det er først gang i måneder at jeg ikke har behov for at reloade siderne, weird :)
Avatar billede googolplex Novice
06. juli 2004 - 10:05 #13
Nå, men vi må jo håbe de finder en permanent løsning en dag, så slemt er det jo heller ikke ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
06. juli 2004 - 10:07 #14
Hm... ser ud til han faktisk har fikset problemet? :P
Avatar billede soreno Praktikant
06. juli 2004 - 10:23 #15
Ikke hos mig. :-(
Avatar billede dmcn Praktikant
06. juli 2004 - 10:41 #16
soreno : Hvilken Firefox bruger du? Min 0.9 (Windows) har stadig problemet, mens min 0.8 (Linux) kører fint.
Avatar billede soreno Praktikant
06. juli 2004 - 10:43 #17
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040626 Firefox/0.9.1

Jeg tror også at "sandbox" i et tidligere spørgsmål skriver at der ikke er problemer på Linux. Jeg har desværre ikke mulighed for at teste.
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2004 - 10:46 #18
heller ikke hos mig...