Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 09:17 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

logo vurdering

Sidder og arbejder på en side til en kunde, og vil gerne høre jeres mening omkring logo udformningen.

Overvej:
Kan du afkode firma navnet nemt og hurtigt?
Får du nogen associationer?
Kan det bruges på tryksager - breve, t-shirts osv...?
Altså, hvilke tanker får du når du ser logoet???

Men ellers skriv lige præcis hvad der falder dig ind.

http://www.adpape.net/logotest/
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 09:34 #1
Jeg synes logoet er godt, men jeg er ikke sikker hvorvidt man automatisk opfatter det som et 'S' i starten. Men bogstavet er da fikst, ligner sku' min kone lidt :P
Avatar billede cob Nybegynder
05. juli 2004 - 09:44 #2
jeg ser det bestemt ikke som et S - det er jo mere et B
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 09:51 #3
jeg er lidt enig med googolplex.... jeg opfattede ikke det som et s, og skulle da også lige fokusere lidt ekstra på hvad det egentlig var dette her... for det er ikke helt nemt at se det der gravide.... men ellers flot.. stilet... og meget enkelt.. de 2 ting jeg holder mest af... ;)
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 09:52 #4
Ikke dårligt, at det ligner din kone lidt ;)
Så har du ihvertfald fanget den dobbeltheden i logoet.

Den med "B" har jeg ikke tænkt over før, eller hørt fra andre....

Har lige smidt et par nye variationer op, dem må I også gerne lige vurdere hurtigt...
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 09:54 #5
morten_leth >>
Tak. Det der "for gravide", skal det være tydeligere? En mørkere farve....
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 09:57 #6
kan du ikke prøve at lave en hvor du laver den lidt lysere... vil godt lige se hvordan det evt ser ud... prøv evt. med hvid... hvis det da ikke er for kikset..
men det ser bedre ud når det er rødt... da man så ligesom får opfattelsen at det hænger sammen med dit "B" ;)
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 09:57 #7
Det første er bedst synes jeg.
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 10:01 #8
Forskellige meninger må man sige :)

Laver lige nogle flere....
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 10:07 #9
hmmm.. nu det ikke for at være en pain in the a**.... men hvis jeg nu var dig.. ville jeg lige prøve at klikke på dit link.. inde på dit hovedsight... det der hedder "freiheit photography" ved mig åbner den i hvert fald ikke det link jeg gerne ville have set... tværtimod.. buydomains.com....

Og når man lukker denne.. kommer der 2 popups.. hvor den ene er search the web... eller sådan noget... og den anden er noget seeq.com... og denne vil gerne være startside.....
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 10:18 #10
Den med freiheit photgraphy skyldes en f**k-up under en domæneflytning lige nu, så jeg kan faktisk intet gøre ved den... Jo, ligge den lokalt på min egen side selvfølgelig. Det bør jeg nok lige gøre.. Det andet dur da ikke :)

En variant mere er smidt op.
Hvad siger i til, at der er kommet ryg med på s'et?
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 10:25 #11
Synes stadig bedst om den første :)
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 10:26 #12
Altså:

1. Skal hele logoet være orange?
2. Skal der være ryg på logoet?
3. Skrifttypen der er brugt til "canningsklinikken", hvordan fungerer den?

Det vigtigste er jo egentlig, at logoet er nemt at afkode - der må shu ikke være tvivl om den slags!

Googolplex >> Ok :)
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 10:44 #13
1. Nej.
2. Nej.
3. Rigtig god.
Avatar billede goose Nybegynder
05. juli 2004 - 10:52 #14
Blot en tanke, hvordan ser det ud hvis nu du spejlvender dit logo, ligner det så ikke mere et s ?

Jeg syntes helt klart bedst om nr. 1

/Goose
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 10:54 #15
enig med googol... hmm... hvilket et jeg bedst kan lide... ved jeg ikke helt.. føler mest for 1, 3... firen dur ikke da det bliver en smule for lyst.. og det jeg mente med "for gravide"... det bliver vist for lyst... medmindre det står i fuldstændig kontrast til det røde.. det kan jeg så ikke lige se om det vil komme til at gøre... men vil sige.. 4... dur slet ik... men prøv lige for min skyld.... at lave en 4.. hvor skriften er rød...
Avatar billede skau Nybegynder
05. juli 2004 - 10:55 #16
Nummer 3 eller nummer 1 med en ryg.

Jeg havde ikke noget problem med at se S'et.
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 11:10 #17
Så er der nyt til dig morten_leth:
http://www.adpape.net/logotest/

Goose >>
Mener du, at ryggen skal udgøre s'et?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 11:18 #18
hmmm... jeg vil faktisk sige.. jow... 1 er bedst... i mellem dem her.... så er jeg faktisk gået over til 1..... sorry jeg har optaget din tid.. hehe...
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 11:24 #19
morten_leth>>
Jamen, det er sgu okay :) At designe et logo er ikke det nemmeste i verden, og der er meget meget delte meninger om lige netop dette. Har selvfølgelig også spurgt andre, og det er meget spredt.

Oprindeligt var det stiliserede "s" slet ikke en del af logoet, men stod udenfor og scanningsklinikken stod med rene tydlige bogstaver for at være sikker på at logoet ikke blev fejllæst - men der er jo krav fra kunden man ikke altid kan udenom....

Der er også blevet stillet forslag om at vende s'et om - således at ryggen vil udgøre s'et - hvordan ser i på den mulighed??
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 11:27 #20
Måske siden i sin sammenhæng kan give et andet indtryk:
http://www.adpape.net/sc/
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 11:41 #21
Har prøvet at spejlvende logoet som Goose foreslog.
http://www.adpape.net/logotest/
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 12:11 #22
Prøv lige at få ryggen til at ligne et S endnu mere.
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 12:22 #23
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 12:26 #24
det ser faktisk ikke så tosset ud endda.....
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 12:29 #25
10 elle 11?
Avatar billede goose Nybegynder
05. juli 2004 - 12:36 #26
- ja nu ser det faktisk rigtig godt ud :o)

/Goose
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 12:45 #27
vil sige herfra.. jeg synes maven skal være rød.. ikke s'et.. okay det er så en meget lille detalje.. men smag og behag.. det ser i hvert fald godt ud....
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 12:53 #28
Ok, tror jeg er ved at være der nu.
Oprindeligt ville kunden også have det som logo 11, men jeg havde en anden opfattelse (har jeg nu stadig). Men altså hvis der er flere der synes at det fungerer bliver det som nr. 11 - skal lige have finpudset og leget lidt med farverne...

Mange tak for hjælpen til jer alle! Det er sgu rart at få noget feedback, specielt når det drejer sig om smag og behag som der er altid vil være delte meninger om.

Goose og googolplex smider I også lige et svar - så vil jeg dele lidt point ud.
Smider lige lidt extra point i, det kan man vist godt ikke?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 13:18 #29
jow da.. klikker bare på point.. så kan du selv bestemme hvor mange ekstra point du vil give.. ;)
Avatar billede goose Nybegynder
05. juli 2004 - 13:27 #30
jamen så smider jeg da lige et svar :o)

/Goose
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 13:52 #31
:)
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 13:55 #32
10+11 er rigtig gode, jeg ved ikke hvilket jeg synes er bedst.
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. juli 2004 - 14:05 #33
Tak for hjælpen alle sammen!

Farver osv. skal lige justeres på nr. 11 så det er ikke så langt fra den endelige udgave...

Jeg poster lige et link til den endelige side, når den er klar indenfor et par dage, så I kan se resultatet af anstrengelserne :)
Avatar billede andersdp Nybegynder
16. juli 2004 - 11:39 #34
Som lovet er her det endelige logo, som kunden ville have det.
Jeg er ikke enig i valget, men må affinde mig med at man ikke altid får lov til at bestemme...

Der er endnu nogle små fejl i nogle enkelte browsere, men dem er jeg ikke nået til endnu... Det kommer :)

http://www.graviditetsscanning.dk