Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
05. juli 2004 - 02:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opsætning af spilnetværk med flere computere

Hej med jer,

Jeg sidder og prøver at komme til at spille på zone.com, men vi skal åbnet nogle porte i routeren. Problemet er bare at jeg kun kan få en port eller en række af porte forwardet til 1 maskine. Jeg lurer derfor kraftigt på om der findes en mulighed for at multicaste eller noget i den retning.

Vi sidder bag en hub med adressen 10.0.0.1 og vi har selv hhv. 10.0.0.2 og 10.0.0.3 på netværket. Vi har prøvet at forwarde til 10.0.0.1 men det virker bare ikke.....
Er der nogle der kan hjælpe ville det være rart, god sommerferie!
Avatar billede faithful Novice
05. juli 2004 - 03:18 #1
hmm har du været inde og rode med indstillingerne inde på 'Status for Lan forbindelse' og så egenskaber og set om alle computerne bruger samme elementer til forbindelsen?....

hvis ikk så installer det som mangler på dem..
og på den måde få startet en LAN forbindelse mellem computerner (kør evt. wizard på alle pcer)

det er lidt sent så jeg smutter.. men leg med det derinde.. hvis det er der problemet ligger..

nu ved jeg ik om du har xp?
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
05. juli 2004 - 11:05 #2
Okay...LAn netværk kører fint, tak. Men problemet er at de porte man skal åbne i routeren kun bliver forwardet til en enkelt computer. Jeg vil gerne vide hvordan man omstiller routeren så flere ip'er kan få forwardet porte eller om man helt kan fjerne det filter?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2004 - 17:06 #3
du kan ikke forwarde en port til flere ip-adresser, og du kan heller ikke fjerne det filter!

men det du kan prøve det er at sætte det ind i special application i stedet for.
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
06. juli 2004 - 04:14 #4
Hvad er special application, jeg aner ikke hvad du snakker om, men det lyder godt - fortsæt endelig!

/sdd
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 08:17 #5
Special application, er næsten som det du har forsøgt nemlig at forwarde det. forskellen er at det ikke bliver sendt til en bestemt ip-adresse. men nu til den computer som gerne vil have forbindese på den port som det nu bruger.