Avatar billede jimmo Nybegynder
04. juli 2004 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvor finder man en konkret beskrivelse af pointssystem mv.

Som ny bruger, der ikke har brugt ekspert.dk-systemet, ville jeg gerne vide, hvor man kan finde en eksakt beskrivelse af hele princippet og praktisk håndtering af pointshåndtering, meningen med karma, CoAdmin etc.

På forhånd tak

Jimmo
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2004 - 19:48 #1
Prøv og læs lidt på http://expfaq.1go.dk - det skulle gerne besvare de fleste af dine spørgsmål. Ellers må du bare spørge :)
Avatar billede jimmo Nybegynder
05. juli 2004 - 01:45 #2
Tak for linket - som jeg har benyttet mig af og gennemlæst Expertens FAQ.

Men jeg må nu lige vide:
a) FAQ-siden må da også findes via menuen foroven (med menu-elementerne "Forside" "Konto" "Opret spørgsmål" osv - og diverse undermenu-punkter) - men HVORDAN?

b) Under FAQ / "Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar" henvises til (rubrikker eller links?) med navnene "Accepter" eller "Afvis" - men selv om det lyder fjollet, kan jeg altså ikke finde sådanne, nu da pointene skulle frigives. Til gengæld lykkedes det med karmaet. Men "Accepter" eller "Afvis" står altså ikke over herværende indlægsmarkering????

Venlig hilsen
Jimmo
Avatar billede jimmo Nybegynder
05. juli 2004 - 02:06 #3
Ad foregående punkt b):
Nå - denne gang fremkom to knapper for henholdsvis "Accepter" og "Afvis". Det skyldes sikkert, at jeg markerede forrige indlæg som "Svar" - og det skulle vel have været markering i "Kommentar". Det går godt det her.
For ikke at give mig selv points, måtte jeg så svare "Afvis" til mit eget indlæg - men hvordan får jeg så givet de 30 points til dig?
Knapperne "Accepter" og "Afvis" kommer åbenbart ikke frem, fordi du valgte at svare med en kommentar? Så for at kunne tildele dig de velfortjente points, bliver du nødt til at reagere igen og markerende "Svar" i stedet for "Kommentar".
-------
Og lad mig bare få det hele opklaret: Den under FAQ nævnte "Avanceret"-knap  hvor sidder den?

På forhånd tak
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2004 - 07:52 #4
a) Nej, for http://expfaq.1go.dk/ er, som der også står på siden, en uofficiel FAQ for Eksperten.dk. Siden er lavet af brugere på Eksperten, og ikke af Admin selv. Der er dog planer om at FAQ'en skal være en del af Eksperten sådan så den får sit eget punkt i menuen for oven.

b) Disse knapper kommer først frem når der er nogen der har lavet et svar i dit spørgsmål. "Advanceret" kanppen kommer vist først frem når der er mere end 1 person der har lavet et svar.

For at du kan give nogen point, så skal de lave et indlæg som et "Svar". Mit første indlæg var kun en "Kommentar" så derfor kan du ikke give mig point. Jeg vil desuden heller ikker have nogen point for dette spørgsmål, for det er kutyme at spørgsmål om Eksperten er gratis. Du kan derfor roligt acceptere dit eget svar :)
Avatar billede jimmo Nybegynder
05. juli 2004 - 12:04 #5
Tak for svar.
Med venlig hilsen
Jimmo
Avatar billede exp Juniormester
05. juli 2004 - 14:27 #6
jimmo >>
Avanceret-knappen - den skulle gerne stå indlejret i teksten ud for accepter-knappen. Med mindre den har skiftet navn selvfølgelig - det må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke har undersøgt. Måske står der istedet noget á la "Angiv selv pointfordeling - kan det passe?

exp/co-writer@expfaq