Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 18:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Åbn link i nyt vindue

Jeg har lige færdiggjort min første artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/353

Jeg har oprettet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/516150 omkring link i en artikl.

Det, jeg gerne vil vide nu, er om det ikke er muligt, at få links'ene til at åbne i et nyt vindue?
Det er ikke brugervenligt at skulle 'åbn nyt vindue' ved hvert link, for der er en del!

(i ørvrigt, er det korrekt at sådanne spørgsmål er gratis?)

/idc
Avatar billede mugs Novice
04. juli 2004 - 18:42 #1
Spørgsmålene er ikke gratis, hvis du hermed mener om der er en regel for det.
Men det er kotume, at ingen tager point for spørgsmål vedr. eksperten.dk.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 18:43 #2
Oki, tak :) Kan du hjælpe med linket?
Avatar billede mugs Novice
04. juli 2004 - 18:46 #3
Beklager, men det aner jeg intet om. Men der kommer nok en haj forbi.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
04. juli 2004 - 18:52 #4
Du burde kunne gøre som er skrevet i det andet spørgsmål.
Kan du ikke paste din fil, så kan vi se hvad er galt!
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:02 #5
Lige nu ser det sådan ud:
<a href="http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSCI001&Fane=SILENT,SIPS"> Chill-Innovation 350Watt</a>
Den åbner i samme vindue.

Jeg har prøvet at skrive:
<a href="http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSCI001&Fane=SILENT,SIPS" target="_blank"> Chill Innovation 350Watt</a>
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
04. juli 2004 - 19:09 #6
Prøv lige det her igen:
<a href="http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSCI001&Fane=SILENT,SIPS"
target="_blank"> Chill Innovation 350Watt</a>

Det skulle altså virke!
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:13 #7
Nu har jeg lagt den ud, og gemt den. Det virker stadig ikke.
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2004 - 19:31 #8
Kunne du monstro lige vise den kilde-kode, som kommer ud af det ?-)

(alternativt kunne du jo gøre den gratis i et kort stykke tid !-)
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:35 #9
Kan jeg godt... hvad er en kilde-kode? og hvor ser jeg den?
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:38 #10
Jeg har højre-klikket på linket i artiklen, egenskaber og URL-adressen hedder nu: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSCI001&Fane=SILENT,SIPS" <br />target="_blank

Det ser ud som '<br />target="_blank' ingår i selve linket, istedet for at udføre funktionen.
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2004 - 19:44 #11
Et linje-skift i det area, du skriver i, oversættes åbenbart til en <br /> -- den må ikke være der !-)
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:45 #12
Sad også lige og tænkte på hvor <br /> kom fra. Prøver lige igen.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 19:49 #13
Jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 20:08 #14
Nu har jeg fået fjernet </b>.

Sådan ser URL-adr. ud nu:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSCI001&Fane=SILENT,SIPS" target="_blank

Det virker bare stadig ikke efter los hensigtos.
Avatar billede mushkin Nybegynder
11. juli 2004 - 14:56 #15
friends og roenving<< læg et svar, så får I point.
Har ikke helt løst det endnu, men det lader til, at det er sådan det skal gøres. Så jeg må arbejde lidt på det.
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2004 - 15:05 #16
Nej tak, jeg vil ikke have point for spørgsmål om brugen af Eksperten !-)
Avatar billede mushkin Nybegynder
11. juli 2004 - 15:08 #17
I orden, så slipper du.
Avatar billede mushkin Nybegynder
12. juli 2004 - 17:51 #18
Lukket.