Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. juli 2004 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database-forbindelse opsætning i Dreamweaver MX 2004

Jeg er begyndt at lege med ASP i Dreamweaver MX 2004, men er stødt ind i et problem.

Alle de fine toturial er gode, men stopper et sted, hvordan får jeg siderne til at fungere på min hjemmeside, hvor jeg jo ikke har databasen placeret mellem koderne, men i et specielt område for databaser.

Når jeg laver opsætningen laver jeg et DSN til den lokale:
-Data Source Name (DSN) . hvor jeg markerer  "using local DSN"
...det virker fint

Så opretter jeg en Custom Connection String, hvor jeg markerer  "using driver on testing server" ...det virker ikke!

Er der nogen der har løsningen på dette, eller hvor jeg kan finde noget om det, jeg synes jeg har søgt ret godt på Macromedia's hjemmeside.

Det er ikke et spørgsmål om selve connection-strengen, men om hvorledes den placeres i Dreamweaver MX 2004!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. juli 2004 - 13:46 #1
For at kunne bruge DSN på din testing server, skal dette DSN være oprettet på din testing server.
Det vil sige at hvis din testing server er hos en veb hotel udbyder, skal de oprette det samme DSN name som du bruger lokalt på din egen pc.
Jeg vil fraråde dig at bruge DSN, da det er langsomt og du skal hver gang du laver en ny database have fat i din web udbyder for at få dem til at oprette et nyt DSN.
Det er nemmere og bedre/hurtigere med "DSN LESS" forbindelse, altså hvor du bruger en connection string til at kontakte din database.

Gør som du har hjort indtil nu, men vælg "Custom Connection String" :
Connection Name : ConnMinForbindelse
Connection String : "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\DIN_DB.mdb"
DW should connect : using driver on Testing server

I denne connection string ligger din db i roden af dit site, bare ændre det så det passer til dit site, eller fortæl hvor dine db'er ligger og jeg skal skrive den for dig.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. juli 2004 - 20:33 #2
Fint ...virker.

Jeg troede man skulle have to sat op, en til lokal og en til publiceret. Men det her virker jo ret nem, man kan jo bare have to, og rename dem.

...forresten, jeg mangler et svar fra dig her: http://www.eksperten.dk/spm/508472
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. juli 2004 - 21:18 #3
Du vælger selv hvordan du vil sætte det op.

Hvis du bruger testing server, så hentes Database udtaget fra den server du har sat op under "Testing Server" settings.
Det er den eneste jeg bruger, men hvis man sidder med modem forbindelse og ikke vil være online mens man arbejder på sin HP, så er det "Local Server" man skal vælge.
Man skal selvfølgelig være sikker på at den lokale og den remote database er ens, ikke nødvendigvis de data som er i dem, men deres struktur skal være 100% ens, ellers går der jo ged i det når man uploader sine sider.