Avatar billede trexy Nybegynder
04. juli 2004 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inputbox og array ?

Jeg har en side som indholder mellem 1 og 5 inputbokse afængig hvor mange der så i databasen. Dataen fra disse bokse sendes til en side og gemmes i databaseb, sammen med et kontrolfelt til hver boks, dette er et "hidden" felt. Problemet er hvis der er 5 felter prøver den at indsætte alle fem resultater i et felt. Jeg har prøvet med et array, men uden held. Der skal oprettes 5 seperate insert-komandoer.
Håber på lidt hjælp.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
04. juli 2004 - 14:23 #1
hvis boksenen hedder det samme, vil den adskille værdierne med et komma:

værdi1, værdi2, værdi3, værdi4, værdi5

Du kan så bare på næste side lave følgende:

tmpStr= request.form("feltnavn")
tmp2Str=split(tmpStr,", ")
for antal=0 to ubound(tmp2Str)
response.write tmp2Str(antal)&"<br>" <-- skal erstattes med inserts
next
Avatar billede trexy Nybegynder
04. juli 2004 - 16:54 #2
Det har jeg også prøvet uden held.
Min kode sådan ud:
Response.Write "<input type='hidden' name='maalerid' value=" & rs("maalerid") & ">"
Response.Write "<td><b>Nr " & count & "</b> <input type='text' name='maaler[]' maxlength='6' size='6'>"
Anden side:
maalerid = Trim(Replace(Request.Form("maalerid"), "'", "''"))
strTotal = split(Request.Form("maaler[]"),", ")

For t = LBound(strTotal) to UBound(strTotal)

strSQL = "INSERT INTO Aflaesninger (" &_

    "Maa_unik_nr, Slut_periode, Dato) " &_

    "values('" & maalerid & "','" &strTotal(t) & "', '" & Now & "')"
Next
Får følgende query(med 2 inputbokse):
INSERT INTO Aflaesninger (Maa_unik_nr, Slut_periode, Dato)
values('1531, 2051','1234', '04-07-2004 16:40:48')
INSERT INTO Aflaesninger (Maa_unik_nr, Slut_periode, Dato)
values('1531, 2051','4321', '04-07-2004 16:40:48')
Som I kan se indsættes de to Id'er i begge felter, i stedet for i hver sin, men teksten fra inputboksen bliver fint opsplittet.
Avatar billede trexy Nybegynder
02. august 2004 - 14:06 #3
svar