Avatar billede joker73arb Nybegynder
21. februar 2001 - 18:41 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

ingen visning af URL..

Hejsa...

Jeg vil gerne undgå at URL\'en til den side(r) der bliver vist i Browseren også bliver vist i Addresse linien...

Kan dette lade sig gøre??
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2001 - 18:45 #1
Ja oprette et frameset på hvor du i toppen opretter en frame på 1 pixel i højden.
I framen nedenunder bruger du så selve indholdet af siden.
Det er faktisk nok til at det virker.
Avatar billede barlach Nybegynder
21. februar 2001 - 18:45 #2
du kan lægge det i et frameset..
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. februar 2001 - 18:59 #3
<frameset>
<frame cols=\"100%\">
<frame name=side frame src=default2.html>
</frameset>

Kald så din normale side for default2.html
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. februar 2001 - 19:01 #4
<frameset rows=\"100%\">
<frame name=\"side\" src=\"default2.html\">
</frameset>

sådan
Avatar billede shaman Nybegynder
21. februar 2001 - 19:03 #5
Jeg ved godt at spørgsmålet er besvaret, men skal vi ikke lige tage koden med?

<html>
<frameset>
<frame name=\"content\" src=\"content.html\">
</frameset>
</html>

Så skal du bare sørge for at resten af link\'ne åbner i content framen...
Avatar billede shaman Nybegynder
21. februar 2001 - 19:05 #6
Wow...
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. februar 2001 - 19:08 #7
Helst med 2 frames som prodic sagde, så jeg (Netscape) også kan se siden

<frameset rows=\"1,*\" frameborder=0 framespacing=0>
  <frame name=\"dummy\" src=\"about:blank\"> <!-- for at tilfredsstille Netscape -->
  <frame name=\"content\" src=\"content.html\">
</frameset>
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2001 - 19:10 #8
<frameset rows=\"1,*\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
        <frame src=\"blank.html\" name=\"No Name\">
        <frame src=\"test.html\" name=\"No Name\">
    </frameset>

Sådan havde jeg nu godt nok forestillet mig det.
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2001 - 19:11 #9
Jakoba->Rimeligt enige..
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. februar 2001 - 19:14 #10
Ups. Right :-))
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 09:50 #11
Men her vil jeg vel stadigvæk have vist følgende: (i.e.)
www.domæne.dk/framesetside.html ???

det jeg er efter er at der kun bliver vist
www.domæne.dk
Avatar billede shaman Nybegynder
22. februar 2001 - 11:40 #12
Så skal du sørge for at frameset dokumentet er index.html eller default.html alt efter hvilken en bliver opfattet af serveren som default.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 12:23 #13
TEST... :/
Det jeg sender kommer ikke herind?!?!?!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 12:24 #14
okay.. vi gør det af to POSTs..

Okay.. Her kommer hele baggrunden for mit spørgsmål:

Jeg er ved at lave en site, hvor jeg vil forhindre preogrammer som Frontage m.m., at kunne importere sourcen..

I første omgang er dette lykkedes ved at lave en index.htm, der via et Java script laver en redirect til en anden framset-fil der ligger i et andet bibliotek.

på den måde vil man kun få den første index.htm fil importeret..
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 12:24 #15
Det jeg så har gjort er at i den nye \"index\" fil har jeg lavet en topframe på 1 px., således at uanset hvor man bevæger sig hen på sitet vil man kun se naavnet på denne fil i ens URL..
MEN man kan stadigvæk se WWW.domæne.dk/arbejsbibliotek/fil.html.. Selvom at det er den samme fil der altid bliver vist..

Mit spørgsmål ar om man kan trylle således at man kun kan se www.domæne.dk - UDEN arbejdsbibliotek og fil??

Kryptisk??

-Joker :)
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 12:45 #16
Ja det vil du med det frameset som du selv omtaler. Der vises kun www.domæne.dk og ikke underbiblioteker.
Og hvis du mener at man kan gå direkte ind på en side ved at skrive hele stien så kan du lave et script der smider dig tilbage til selve siden i det pågældende frameset som du har bestemt.
Men er det det du mener?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 13:41 #17
Det script må jeg lige finde ud hvordan man laver ;)

jamen selve min frameset-fil ligger i et underibliotek.. og det er DET jeg vil undgå at der vises..

Det der ligger i \"roden\" af mit \"domæne\"bibliotek er bare redirect filen der redirecter til frameset filen i underbiblioteket...
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 13:51 #18
Den burde du heller ikke kunne se med det 1 pixel frameset.
Ellers så forstår jeg ikke hvad du vil....
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 13:57 #19
Det her script gør at man ved at gå direkte ind på selve filen kommer tilbage til den fil/frameset man nu bestemmer.
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"index.html\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>

Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 14:05 #20
:/... okay...
hvis man vil ind på domænet skriver man
www.domæne.dk
her ligger der en index.html der default redirecter til www.domæne.dk/underbibliotek/index.html
og det er den sidste del af den sidste URL jeg gerne vil slippe for.. således at denne kun fremstår som www.domæne.dk??
Kan man det?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 14:16 #21
Forresten fed site du har dig der Prodic... Leger selv meget med Photoshop.. ;)
Avatar billede shaman Nybegynder
22. februar 2001 - 15:23 #22
Eheheh, damn... Det var lidt af en smøre...

Ok, hvis jeg har fattet det korrekt har du en index.html fil der redirecter til en frameset fil i et underbibliotek. Se hvis du nu ikke vil have at man skal kunne se at det ligger i et underbibliotek, ja så laver du index.html filen om til frameset fil, fra at redirecte til en anden frameset fil...

DVS: www.domæne.dk/index.html
er så en frameset fil, som fungerer præcist ligesom frameset filen du før havde i undermappen... Den linker bare ned i:
<frame src=\"underbibliotek/whateverfil.html\">

Gav det mening? For jeg er ærligt talt en smule forvirret efterhånden =)
Avatar billede joker73arb Nybegynder
22. februar 2001 - 15:38 #23
LOL.. Det er jeg efterhånden også!!

Jowda.. det lyder rigtigt godt, MEN på den måde kan man jo så fint importere hele min site i feks. Frontpage, ikke???

Det er jo ligesom også det jeg vil undgå!!
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 16:23 #24
Ja men hvis din første index-fil indeholder det framescript som et nævnt så mange gange, og den nederste del af scriptet består af linket til underbibliotekets index-fil så får du aldrig den korrekte sti at se.

Og ligegyldigt hvordan du næsten laver det så kan man altid få fat i din side. Det kan du ikke undgå, med mindre vi snakker server-side scripts.
Avatar billede prodic Mester
22. februar 2001 - 16:24 #25
og tak forresten....for rosen af min side.
Avatar billede .stx Nybegynder
23. februar 2001 - 12:23 #26
Man kunnne også altså hvis man benytter php på sin server, downloade den her fra script.dk:
http://www.script.dk/sourcecode.asp?action=download&sourceCodeId=53
og isætte den i hver eneste dokument på ens side.

.Stx
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 20:41 #27
Skal vi snart lukke og slukke dette spørgsmål?