Avatar billede typhoon2 Nybegynder
03. juli 2004 - 16:23 Der er 4 kommentarer

Hjælp til at oprette en intro site

Hej alle eksperter. Jeg er ved at lave et website til en producent af helsekost og jeg kunne godt tænke mig at intro siden var lavet i flash. Men jeg har ingen begreb om dette program overhovedet. Jeg har prøvet at downloade programmet og kikket på det men, det er fuldstændig volapyk for mig jeg fatter ikke en brik. Er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 16:28 #1
hvis du selv ønsker at lære Flash ville jeg nok råde dig til at starte med Swish som er et program ala macromadia flash dog ikke så avanceret og forholdsvis let at finde ud af du kan hente en demo af programmet her : http://www.swishzone.com/
Avatar billede ini Nybegynder
03. juli 2004 - 16:29 #2
man arbejder i lag og rammer, tingene man tegner/animere skal dække alle de rammer og lag, hvor de skal være synlige osv. "!!!!!!"  Med lidt øvelse bliver det nok nemmere---
Avatar billede _k Nybegynder
03. juli 2004 - 17:46 #3
typhoon2: Hvis du vil have andre til at give en hånd med, er du havnet i den forkerte kategori. Prøv her i stedet: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Grafiske-opgaver/Flash/

...herinde bliver der givet hjælp til selvhjælp. Men tror ini er ene om at ville prøve at forklare dig Flash fra bunden, vi andre vil gerne have noget mere konkret at arbejde med ;o)

Vil du lave en demo og aldrig lave Flash igen, er Swish ok. Har du større ambitioner om at lave noget der er bare et minimum mere lækker og mindre stereotypt og "massefremstillingsmæssig", kommer du ikke udenom at ligge en masse timer i Macromedia Flash...

ini: Så enkelt forklaret, at selv dem der ved hvad Flash er og kan, må lade underkæben sænke og udbryde: "Hva??"
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 17:53 #4
K - er helt enig hvis han har intentioner om at lærer flash skal han starte med Macromedia flash, men som jeg forstod indlægget ville han bare ha lavet en intro muligvis af en ekspert herinde, derfor foreslog jeg swish hvor han selv kunne bikse en lille intro sammen.

ang lærer flash via eksperten tror jeg det bliver svært :) ville nok finde en bog eller et kursus på en f.eks. handelskole da flash ikke lige er noget man lærer på et par dage.