Avatar billede scooter75 Nybegynder
03. juli 2004 - 16:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man MemTest86

Hej

Håber i kan hjælpe mig.
Vil gerne checke mine ram med Memtest86, men hvordan fungerer programmet ?? (gerne dansk vejledning)

Nå jeg trykker på Memtest.bin kommer følgende besked efter få sekunder:

Den primære enhedsfortegnelse (PVD) kunne ikke læses.
Læsefejl på adresse: 16
Enheden meldte fejl: 05/64/01

Hvad betyder dette ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juli 2004 - 16:18 #1
memtest86 skal køres fra en diskette eller cd-rom, som bootes på
så bootes der på disketten/cd-rommen og programmet tester din ram
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 16:41 #2
Jeg har lavet en lille vejledning her:
http://www.serverguider.dk/artikler_96.html nederst er der et ikon, der starter en lille film der viser hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 16:45 #3
Microsoft har også lavet et program til ramtest. Til dette program har jeg også lavet en lille vejledning: http://www.serverguider.dk/artikler_88.html
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 16:57 #4
Guide til diskette
http://www.memtest86.com/
Download herfra- Pre-Compiled Memtest86 v3.1a installable from Windows and DOS
Kør install.bat som opretter disketten
Avatar billede scooter75 Nybegynder
04. juli 2004 - 14:29 #5
ved ikke lige hvad der er sket her.
satte den til at akceptere alle svar så schulze og Dannyboyd skulle dele pointene, men det var ihvertfald ikke det den gjorde

SORRY