Avatar billede erwinravn Nybegynder
03. juli 2004 - 15:37 Der er 8 kommentarer

VBS Scripts og batch afvikling

Jeg er ikke en "Ørn" til VBS derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til nedenstående.

Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WSCript.shell")
if OSversion ="Microsoft Windows XP Professional" then
              WshNetwork.MapNetworkDrive "N:", "\\noc\amagents$"
          oShell.run "cmd  c:\umclient.bat "
              Set oShell = Nothing
end if

Jeg har prøvet flere forskellige metoder men det virker ikke. Er der en kan kan fortælle mig hvorledes det skal gøres.

Jeg køre scriptet fra AD group polices "startup". Scriptet køre fint, det er bare det med at køre BAT filen der volder problemer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juli 2004 - 17:02 #1
Jeg ved ikke om det har noget på sig men i 'gamle dage' når en BAT-fil kalder en anden BAT-fil og skal retunere til den først BAT-fil så skal der et 'call' med i linien...

cmd c:\umclient.bat

cmd call c:\umclient.bat

???
Avatar billede erwinravn Nybegynder
03. juli 2004 - 17:33 #2
Det har jeg også prøvet uden held
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juli 2004 - 17:58 #3
... så har jeg ikke yderligere...
Good Luck...
Avatar billede goat Nybegynder
04. juli 2004 - 11:26 #4
Hvad er det egentlig umclient.bat skal gøre (formentlig noget på N:)?

Med din kommando vil den blot køre bat-filen og ellers fortsætte. Med andre ord: hvis du ikke leverer et blivende "resultat" fra din .bat vil du ikke programmæssigt kunne se at den har kørt...
Avatar billede erwinravn Nybegynder
04. juli 2004 - 12:01 #5
Bat filen skal køre exe programmer på N drevet der installere noget software på klienten. Jeg kan få bat filen til at køre normal når jeg er logget ind, men ikke under en AD startup polices.
Avatar billede sth Novice
11. juli 2004 - 23:26 #6
jeg har en vbs-fil jed bruge til at tage en backup, den kalder en bat-fiol og afvilker den  og køre så resten af vbs-filen
den se ca. sådan her ud:

Dim WshShell
dim filnavn
Dim refFile
dim mywait
mymin = Minute(Now)
myHour = Hour(now)
filnavn= "D:\mysql_backup\"&date&"_"&MyHour&"_"&mymin&".sql" 'danner filnavn med dagsdato og gemmer den i "D:\mysql_backup\dagsdato.sql
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "backup.bat", 1, True
Set refFile = GetObject("winMgmts:CIM_DataFile='d:\mysql_backup\slet.sql'")
og bla... blaa...
Avatar billede sth Novice
31. juli 2004 - 12:27 #7
Hvaaa var der noget du kunne bruge, jeg mener da at den kode jeg har lagt opfylder det du spørger på.
Avatar billede sth Novice
09. august 2004 - 20:35 #8
nå ok du gider ikke betale, ikke mere hjælp fra min side !