Avatar billede concin Nybegynder
03. juli 2004 - 02:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med start af applets i browser

Hej!

Jeg skriver fordi jeg har et problem med mine java applets. Jeg er ny til Java, og følger derfor nogle tutorials for at komme igang. Jeg har downloadet Borlands gratis java-suite, JBuilder Foundation. Jeg kan lave mine applets i JBuilder og køre dem deri uden problemer hvor de virker fint.

MEN! Prøver jeg på at starte min applet udenfor JBuilder gennem den autogenererede html fil, får jeg en fejl fra min browser (Internet Explorer) som f.eks. lyder sådan:

load: class mintestapplet.JavaTest not found

Og jeg har prøvet at lave en masse applets og de har det til fælles, at de virker i JBuilder, men ikke i Internet Explorer.

Jeg kører Microsofts Java og IE 6.0 samt SP1...
Jeg håber, der er nogen der kan hjælpe, for det er en anelse surt kun at kunne køre det, man har lavet, i JBuilder.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2004 - 10:16 #1
IE bruger en meget gammel Java (formentligt 1.1.4) så:
  - extend Applet ikke JApplet (JApplet kom først i 1.2)
  - byg med target 1.1
Avatar billede concin Nybegynder
03. juli 2004 - 14:22 #2
Hej Arne.
Jeg extender også med Applet (vidste ikke engang man kunne extende med JApplet).
F.eks. public class JavaTest extends Applet

Jeg prøvede at kigge under Tools -> Configure JDK's og der fandt jeg ud af at min nuværende JDK hedder "java version 1.4.2_01-b06"

Umiddelbart kan jeg ikke se noget, hvor jeg kan ændre min build til target 1.1?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2004 - 14:29 #3
Project
Properties
Build
Java
Target JVM
All Versions
Avatar billede concin Nybegynder
03. juli 2004 - 14:48 #4
Arne, du er en guttermand! Det virker nu. Problemet var, at min byggede til Java2  SDK 1.2.
Avatar billede concin Nybegynder
03. juli 2004 - 14:49 #5
Arne, eg må lige bede dig om et svar, så du kan få dine velfortjente 15 point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2004 - 14:51 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2004 - 14:52 #7
En JApplet er en applet som bruger Swing og derfor giver en del flere
muligheder. Til gengæld kræver den 1.2 eller nyere og kan derfor ikke køre
med MS JVM.
Avatar billede concin Nybegynder
03. juli 2004 - 16:30 #8
Ahh okay det giver pludselig mening. Mange tak for din hjælp, det var meget oplysende! Dejligt at se sine applets i sin browser!