Avatar billede far-hest Nybegynder
21. februar 2001 - 17:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

screensize redirect

Kan man lave noget ligende:

<script language=JavaScript>
<!--Screensize script
if (window.screen.width < 800)
window.location=\"html/640.htm\"
else
if (window.screen.width < 1024)
window.open( \'html/frameset.htm\', \"_blank\",\"toolbar=yes,location=yes,status=no,menubar=no,resizable=yes\" ).focus();
else
window.location=\"html/frameset.htm\"
-->
</script>

i vbscript og hvordan ?
Avatar billede tpiil Nybegynder
21. februar 2001 - 17:48 #1
nej det kan ikke laves i asp for du kan ikke trække skærmbredden ud :(
Avatar billede nute Nybegynder
21. februar 2001 - 17:50 #2
jeg regner med du snakker om vbscript og ikke ASP. hvorfor kan du ikke benytte Javascript? på den måte du har gjort?

/nute
Avatar billede far-hest Nybegynder
21. februar 2001 - 19:15 #3
Det var en skam :( Jeg er havnet i det problem at ovenstående javascript ikke virker i ns på en mac men jeg må vel rode lidt vidre med javascript hvis vbscript ikke kan aflæse skærmopløsning kan php ?
Avatar billede nute Nybegynder
21. februar 2001 - 19:36 #4
er du sikker på det er window.screen.width som skaper problemene ? Hva skjer hvis du lager denne linken et sted på din side ?

<a href=\"java script:alert( window.screen.width );\">test</a>

/nute
Avatar billede far-hest Nybegynder
21. februar 2001 - 21:21 #5
I don´t know Problemet er at jeg ikke selv har adgang til en mac og må uploade også derefter tale i telefon også vidre... :p jeg vil prøve dit forslag og se hvad der sker men kan først få svar imorgen - kender kun en og samme person som ejer en mac
Avatar billede nute Nybegynder
22. februar 2001 - 09:58 #6
hvis du fremdeles har problemer, kan jeg enkelt få tak i en Mac og teste. Gi meg beskjed hvis du ikke har fått løst det...

/nut
Avatar billede far-hest Nybegynder
22. februar 2001 - 12:13 #7
Hej nutte !

<a href=\"java script:alert( window.screen.width );\">test</a>
virker fint det er bare mit Screensize script
der går ged i. Det ville være skønt med lidt testningsassistance. Det site jeg er ved at udvikle ligger på www.jbfoto.dk

;-) far-hest
Avatar billede nute Nybegynder
22. februar 2001 - 12:45 #8
Hei igjen,

Dette fikk jeg til å fungere på en Mac både i Netscape og i IE:

<script language=\"JavaScript\">
<!--Hide from old browsers

function redirect(){
  if (window.screen.width < 800){
    window.location=\"html/640.htm\";
  } else  {
    if (window.screen.width < 1024){
      window.open( \'html/frameset.htm\', \"_blank\",\"toolbar=yes,location=yes,status=no,menubar=no,resizable=yes\" ).focus();
    } else {
      window.location=\"html/frameset.htm\" ;
    }
-->
</script>

Håper det hjelper,

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
22. februar 2001 - 12:46 #9
hov....glemte en viktig ting...

Legg til dette i din body tag:

onLoad=\"redirect();\"

/nute
Avatar billede far-hest Nybegynder
22. februar 2001 - 14:00 #10
Tak for hjælpen det virker !!!
det er ikke sådan med de der \"{}\"  det endtejo med at være et rent javascript spørgsmål.
tak igen !!!

;-)  en gladfar-hest