Avatar billede kragekjaer Praktikant
02. juli 2004 - 14:48 Der er 23 kommentarer

kragekjaer.dk

Venligst skriv hvad der falder dig ind til http://www.kragekjaer.dk
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juli 2004 - 14:53 #1
Meget flot og velfungerende flash site!
Rent design mæssigt syntes jeg ikke der er nogle pletter...
Meget meget flot!

Er siden meget tung eller er det bare min forbindelse der for den til at "lagge"?

Hvis du kan bruge en karakter til noget 11@13

/rosenberg
Avatar billede kragekjaer Praktikant
02. juli 2004 - 14:57 #2
Mange tak, hvor lagger den?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
02. juli 2004 - 15:01 #3
Som sagt ved jeg ikke om det er min connection.
Men det er som om at den lagger når teksten kommer frem...

Jeg ved ikke om du importere teksten fra et doc ?

ellers er det nok mig...
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juli 2004 - 15:36 #4
Jeg kan rigtig godt lide det! Selv om det er "store" animerede/scriptede transitions mellem siderne, så har du formået at gøre dem smooth og ikke-forstyrrende. - Stort plus...det er fedt med lækre transitions når de virker og ikke forstyrrer, det er der mange der slet ikke magter!

Designet er også lækkert. Eneste LILLE minus i min bog, er at det måske er en aaanelse tørt. - Men det er måske derfor du har tilføjet "tæppebankeren"? ;o) (Ser i øvrigt meget frækt ud)

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juli 2004 - 15:36 #5
Har i øvrigt ingen problemer med lag...
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2004 - 16:00 #6
Der er nogen dejlige ting man kan lave med flash.
  En af de dejligste er skalerbare sider der forstørrer/formindsker sig så de hele tiden passer i det vindue de får.
  Istedet har i valgt at lave et faststørrelse billede der passer til 600 px i bredden, men samtidig er alt for højt til 400 px i højden.
  man kan baggrunds-loade næste side kontrolletet imens brugeren kikker på den første.
  Men det gør i heller ikke

Med flash kan man også lave noget billigt bras uden reel værdi.
  Som fx en meny-linie der bruger tid på at stige tilvejsr og falde ned iden.
  Som fx et kontakt-os link (med nyttig tekst) der ændrer sig til en ubrugelig "kontakt os" meddelese når man interreseret fører musepegeren derhen.

Æstetikken er fin. men æstetikken har intet med flash at gøre. I kan lave det lige så balanceret, overskueligt og indbydende i HTML (og uden at give brugeren et "vent imens siden loader" førsteindtryk).

Så jeg synes (som sedvanlig) ikke at jeres brug af flash opvejer ulemperne.

mvh JakobA
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juli 2004 - 16:34 #7
Jakoba >> "En af de dejligste er skalerbare sider der forstørrer/formindsker sig så de hele tiden passer i det vindue de får."

Har du et eksempel på dette? - Har aldrig set det...

Mvh. le_bon
Avatar billede kragekjaer Praktikant
02. juli 2004 - 17:24 #8
jakoba, vores speciale er ikke telepati, så derfor har vi svært ved at loade den næste side før brugeren har valgt næste side......

Det er rigtigt at man kan lave en skalérbar side, men vi betragter ikke folk med en 800*600 opløsning son seriøse/potentielle kunder.

Kontakt-os teksten skifter til KLIK FOR AT KONTAKTE OS, kan ikke se hvad der er galt med det....

Mht. HTML, prøv at lave et slideshow med musik til i HTML, så får du problemer, og flash er optimal til bla. dette.

Jeg synes dine synspunkter mangler konsistens, og hårdtslående argumenter...men tak for dit indslag.
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juli 2004 - 17:45 #9
Hey! Må jeg ikke se de der skalerbare Flash-sider, i snakker om??!
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. juli 2004 - 18:00 #10
Avatar billede le_bon Nybegynder
02. juli 2004 - 18:10 #11
skarvenneverdies >> Tak for linket!

Nøøøjj, det er nok ugly, mand! Jakoba >> Hvordan kan du nogensinde mene at skalérbare sider en noget af det dejligste Flash har at byde på?!? - Bitmap'en bliver fuldstændig ødelagt og man kan åbenbart kun anvende antialiased statisk tekst!! Det kan man da ikke være tjent med!! Føj for den!

- Der blev jeg nok lige sur, hva'?!  :D
Avatar billede ullum Praktikant
02. juli 2004 - 18:13 #12
hvorfor kan jeg ikke se noget ud over et ikon med (tror jeg nok) rød firkant, grøn cirkel og blå trekant
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. juli 2004 - 18:16 #13
le_bon det var bare et eksempel på at det kan lade sig gøre.... - ja det er grimt, men det kan sagtens laves pænt også !!!
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 20:05 #14
jeg vil starte med at sige et nydeligt design, men som Jakoba er jeg også lidt modstander af den flash der bliver brugt, det ser smukt ud og sådan.. men at hele siden kræver man har flash vil jeg nu ikke synes om. og du siger folk der burger 800*600 ikke er seriøse kunder? så er jeg utrolig interesseret i at høre hvem i udvikler ting for :) for der findes utrolig mange firmaer idag hvor alle deres computere kører med 800*600 af den simple gund at det er 15" skærme og ind i mellem en lidt svagt seende person som ik kan se de microskopiske ikoner.

Men nydelig side ellers.
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juli 2004 - 11:01 #15
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår kritikken af at siden er lavet i Flash. Ja - der er helt klart folk der anvender Flash forkert og talentløst. Men i dette tilfælde kan jeg slet ikke følge jeres kritik. Så længe man ikke skal sidde og preloade 900kb og siden ellers er flot og hurtig kan man da ikke have noget i mod det. 97% af alle computere har i dag FlashPlayer installeret, så hvad er problemet? Flash har desuden den MEGA fordel at dine sider ser ens ud på PC, MAC og i alle browsere, uden at man skal sidde og gennemkneppe w3c validatoren.
Klart nok, hvis det ikke er nødvendigt med Flash, så lav det i good ol' html, men internettet ville sgu' være et fattigere sted uden Flash. c",)

Kregekjaer >> Håber ikke du opfatter debatten som spam, det er jo også en diskussion af din side. :o)
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juli 2004 - 11:06 #16
KrAgekjaer, selvølgelig...sorry!

He, he, hvad fanden Triple-x, jeg troede du havde fået sparket af co-admins...fedt du overlevede! ;o)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. juli 2004 - 11:47 #17
Nå men jeg vil da lige skrive noget mere.... :-)

I det der slideshow, som af en eller anden mærkelig grund nu skal være der - synes jeg det er træls at man kan kigge på et bestemt billede (A) så et nyt billede (B), men så ser man nogle gange billede A igen selvom der er mange andre billeder....
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. juli 2004 - 11:53 #18
Igen og totalt fedt site fra Kragekjaer!

Jeg har intet at sætte en finger på, hverken design, funktionalitet eller performance m.v.

Lyden når man skifter menupunkt giver en god effekt.

Efter min mening kan specielt flash sites hurtigt blive komplicerede og uoverskuelige, men på her kan man bevare overblikket, og stadig få den nødvendige informetion.

Godt gået! 13@13

/N!NJA
Avatar billede sylle Novice
03. juli 2004 - 11:57 #19
Jeg vil da også gerne lige knytte en lille kommentar til denne debat ;o)

Jakoba>> når man nu er et firma der hovedsageligt laver websites i flash, ville det være lidt modstidende at lave sit eget website i plain HTML! lidt det samme som at sige: vi laver masser af flash, men synes egentlig ikke det kan bruges til noget.

Kragekjaer>> synes det er et godt site - man kommer hurtigt rundt, og finder nemt de oplysninger man skal bruge - har i hvert fald ikke haft problemer med ventetid.
At Kontakt os-teksten skifter i bunden er kun brugervenligt... den fortæller hvad der sker. Det eneste jeg vil sige til den er, at jeg er 25 og har faktisk lidt svært ved at læse teksten (måske skulle jeg få tjekket synet :o) sætter jeg min skærmopløsning højere op, er det næsten umuligt for mig at læse...

Men ellers vil jeg sige mht. opløsning - prøv at sætte jeres skærme ned i 800 x 600 -siden er jo optimeret! man kan se det hele... så ingen problem der ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 12:47 #20
<SPAM>
le bon - hehe der skal sku mere til nogen skal give mig sparket :)
<SPAM>
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 18:46 #21
Sylle - okay nu har jeg ikke set siden i 800x600, men hentydede mere til hans kommentar med at han mener man er useriøs hvis man ikke kører med en opløsning højere end 800x600
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. juli 2004 - 14:19 #22
Kragekjaer >> Kiggede lige dit site igennem igen....fik nok lige store øjne da jeg så at du havde taget æren for BymoseHegn brochuren! Men så kom jeg jo i tanker om at jeg overtog projektet fra en anden da det meste var lavet. Meget syret oplevelse, havde helt glemt at jeg ikke selv havde lavet det hele. (Godt jeg ikke selv bruger det som reference på mit eget site, det kunne nok have skabt til probs.)

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
06. november 2004 - 14:52 #23
Hvad så, kragekjaer, syntes du ikke du skulle se at få lukket dette spørgsmål + alle de andre åbne spørgsmål du har?

c",)