Avatar billede bioz Nybegynder
02. juli 2004 - 11:50 Der er 5 kommentarer

onbeforeunload ja/nej

Hvordan stopper jeg en side i at skifte når der trykkes på "Nej" knappen i en VBScript msgBox()? Funktionen kører på eventen onbeforeunload i body tagget.

På forhånd tak
Mvh Bioz
Avatar billede mm12010 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:06 #1
en js løsning på samme problem:

<script type="text/javascript">
function checkStatus(){
    return "\nHvis du lukker vinduet nu, afsluttes de funktioner der i øjeblikket udføres.\n\nEr du sikker på at du vil lukke?";
    }
window.onbeforeunload=checkStatus;
</script>
Avatar billede bioz Nybegynder
06. juli 2004 - 08:31 #2
Ja, det er en mulighed, men vil helst slippe for den da den indeholder en masse tekst som jeg ikke selv er herre over. Med VBScript løsningen er jeg kun bundet med hensyn til titelbaren hvor der står VBScript i. Her kan jeg også styre antal knapper, ikonet og udlæse hvilken knap der bliver trykket på og så køre kode der ud fra. Men jeg kan ikke få en Annuller knap i en VBScript MsbBox() til bare at lukke dialogen uden at vinduet fortsætter den location.href der oprindeligt blev sendt til det.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
06. juli 2004 - 08:34 #3
har desværre ingen erfaring med VB...
Avatar billede falslev Nybegynder
15. august 2004 - 21:24 #4
Det er ok at det er javescript.
Den skal bare kunne måle om en side lukkes eller skifter url.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 10:46 #5
skal vi lukke dette spg ?-)