Avatar billede newbie.dk Praktikant
02. juli 2004 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Design af side - fremgangsmåde

Jeg har set at nogle web-desigere først laver deres layout i f.eks PhotoShop. Men hvad gør de bagefter? Tager de billedet med over i en editor og koder med billedet som baggrund? Eller koder de bare med billedet liggende ved siden af?

Har I nogle tips til denne fremgangsmåde?
Avatar billede cdc Novice
02. juli 2004 - 00:13 #1
Det skal klippes/slices op i mindre enheder så det passer ind i designet, og så det ikke fylder så meget i kb.. de steder det er ren farve, skal man self ikke bruge grafik men css evnt. Men det krever selvfølgelig lidt snilde da man mange gange skal se et eller to arbejdsgange frem når man klipper og klistrer
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 00:14 #2
Min fremgangsmåde:

Jeg designer først i PS, og så slicer jeg designet. Det vil sige at man skærer det ud i kasser (billeder) så det passer ind i f.eks. celler i en tabel.

Når man gemmer sine slicer i PS skal hver enkelt del/billede gemmes til web, og der skal man sørge for at det fylder så lidt som muligt, så siden åbner hurtigt....
Avatar billede Kengun Praktikant
02. juli 2004 - 00:15 #3
jeg bruger å det lagre det hele som et .jpg billede. dernest klipper (bruger crop) jeg ud deler af billedet og sætter det så ind i et et html dokument slig at billedet bliver helt igen.
Avatar billede Kengun Praktikant
02. juli 2004 - 00:16 #4
:) vi gør det visst på samme måde miss-g ;)
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 00:17 #5
Ikke helt - jeg bruger ikke crop, så kan det vel være svært at få til at passe sammen bagefter? *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 00:19 #6
Fandt en lektion i slicing/fremstilling af webdesign her:
http://www.itu.dk/courses/W1/E2003/oevelser/8/

De henviser dog til Image Ready (som følger med PS), men kniven man bruger findes også i PS *S*
Avatar billede Kengun Praktikant
02. juli 2004 - 00:41 #7
heh, nej du skal bare være lige stødig på hånden når du cropper som når du tægner ;-)
Avatar billede hcma Novice
02. juli 2004 - 10:02 #8
eller lav den fulde grafik i PS -> hop så over i ImageReady og lav dit ImageMap der.
Det passer nu perfekt sammen.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
05. juli 2004 - 12:41 #9
Mange tak. Fint link.