Avatar billede gf400 Nybegynder
02. juli 2004 - 00:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

upload script men kommentar

hey gutter

er der nogle som har/eller ved hvor jeg kan fået fat i et php script!

scriptede skulle kunne uploade billeder til en side og den som uploader filen skulle kunne skrive en kommentar til billede er det noget i lægger inde på?

hislen gf400
Avatar billede jchillerup Nybegynder
02. juli 2004 - 00:21 #1
Du kan downloade et fra www.webcafe.dk, og modificere det lidt.
Avatar billede gf400 Nybegynder
02. juli 2004 - 00:22 #2
men je ger ikke så god til det der med php det var det hvis der var en som haved et som var lavet men jeg kan finde ud af lidt
Avatar billede krydset Nybegynder
02. juli 2004 - 00:40 #3
Her er et

<?php
/*###################################################################
#                                                                    #
#        Skrevet af Dk Medieburner                                    #                                                                    #
#                                                                    #
#        Dette her script uploader en fil til et givent                 #
#        bibliotek på server.                                        #
#        derudover tjekker det filens størrelse i $size                #
#        Tjekker osse tilladte filer som bliver sat i dette array    #
#        $allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif");            #
#        Du kan nemt tilføre flere tilladte filtyper                    #
#        ved at tilføje flere i arrayt på den her måde , "txt"        #
#        $allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif", "txt");    #
#        Betyder at osse txt filer tillades                            #
#        Det tjekker osse om filer exixtere inden det uploader        #
#        Så der ikke bliver overskrevet filer                        #
#                                                                    #
###################################################################*/

$sti = "c:/www/pc-dk.dk/billeder/";
//Sætter filtyperne der er tilladt her i arrayet
$allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif");
//Sætter max størrelse på filen
//Husk at i php.ini er max størrelse sat til 2 mb som standard,
//og kan give fejl hvis filer er over 2 mb
$size = 20000000; //I bytes
//Finder hvilket filtype der er tale om
$ext = pathinfo($_FILES['upfile']['name']);
//Tjekker om filtypen er tilladt
if(in_array($ext["extension"], $allow_files)) {
    //Tjekker om filen findes
    if(!file_exists("$sti".$_FILES['upfile'][name]."")) {
        //Tjekker om filen er større end det tilladte
        if($_FILES['upfile']['size'] <= $size) {
            //Hvis der bliver lavet en fil
            if(is_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'])) {
                //Flyt filen til det dir og omdøb den til dens rigtige filnavn
                move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], "$sti".$_FILES['upfile']['name']."");
                mysql_query("INSERT INTO tabel (kommentar, billede) VALUE('$_POST[komm]','$_FILES[upload][name]'") or die(mysql_erroe());
            } else {
                echo "ERROR";
            }
        }else {
            echo "Filem er for stor";
        }
    } else {
        echo "Filen existere stopper her";
    }
} else {
    echo "Filtypen er ikke tilladt, stop her";
}
?>

<form action="" method="POST" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="upfile">
<input type="submit" name="upload" value="upload">
<textarea name="komm">Din kommentar</textarea>
</form>
Avatar billede gf400 Nybegynder
02. juli 2004 - 00:45 #4
er det med mysql?
Avatar billede gf400 Nybegynder
02. juli 2004 - 09:12 #5
syntes ikke jeg kan få den der kode til og virke! det er nok bare mig
Avatar billede b_ball Nybegynder
02. juli 2004 - 10:56 #6
gf400 har du ændret $sti = "c:/www/pc-dk.dk/billeder/"; ?? til din sti?

Hvis du ikke ved hvad stien er så kan du bruge denne kode:

<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>
Avatar billede krydset Nybegynder
02. juli 2004 - 11:23 #7
hvad sker der i koden, hvad fejl får du`?

Jeg har osse glemt at sætte mysql_ connect på.

<?php
/*###################################################################
#                                                                    #
#        Skrevet af Dk Medieburner                                    #                                                                    #
#                                                                    #
#        Dette her script uploader en fil til et givent                #
#        bibliotek på server.                                        #
#        derudover tjekker det filens størrelse i $size                #
#        Tjekker osse tilladte filer som bliver sat i dette array    #
#        $allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif");            #
#        Du kan nemt tilføre flere tilladte filtyper                    #
#        ved at tilføje flere i arrayt på den her måde , "txt"        #
#        $allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif", "txt");    #
#        Betyder at osse txt filer tillades                            #
#        Det tjekker osse om filer exixtere inden det uploader        #
#        Så der ikke bliver overskrevet filer                        #
#                                                                    #
###################################################################*/
//Tilslut til database
$db_connect = mysql_connect("DIN_mysql_server", "brugernavn", "password") or die(mysql_error());
//Vælg database
mysql_select_db("din database", $db_connect) or die(mysql_error());
//Sti der skal uploades til
$sti = "DIN STI HER";  //Husk denne mappe må ikke være skrivebeskyttet
//Sætter filtyperne der er tilladt her i arrayet
$allow_files = array("jpg", "bmp", "png", "gif");
//Sætter max størrelse på filen
//Husk at i php.ini er max størrelse sat til 2 mb som standard,
//og kan give fejl hvis filer er over 2 mb
$size = 20000000; //I bytes
//Finder hvilket filtype der er tale om
$ext = pathinfo($_FILES['upfile']['name']);
//Tjekker om filtypen er tilladt
if(in_array($ext["extension"], $allow_files)) {
    //Tjekker om filen findes
    if(!file_exists("$sti".$_FILES['upfile'][name]."")) {
        //Tjekker om filen er større end det tilladte
        if($_FILES['upfile']['size'] <= $size) {
            //Hvis der bliver lavet en fil
            if(is_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'])) {
                //Flyt filen til det dir og omdøb den til dens rigtige filnavn
                move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], "$sti".$_FILES['upfile']['name']."");
                mysql_query("INSERT INTO tabel (kommentar, billede) VALUE('$_POST[komm]','$_FILES[upload][name]'") or die(mysql_erroe());
            } else {
                echo "ERROR";
            }
        }else {
            echo "Filem er for stor";
        }
    } else {
        echo "Filen existere stopper her";
    }
} else {
    echo "Filtypen er ikke tilladt, stop her";
}
?>

<form action="" method="POST" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="upfile">
<input type="submit" name="upload" value="upload">
<textarea name="komm">Din kommentar</textarea>
</form>
Avatar billede krydset Nybegynder
02. juli 2004 - 11:25 #8
mysql tabellen skal se sådan her ud

CREATE TABLE `billed` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `billed` varchar(255) NOT NULL default '',
  `komm` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
Avatar billede krydset Nybegynder
02. juli 2004 - 11:26 #9
Nej fejl

Sådan her

CREATE TABLE `billed` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `billed` varchar(255) NOT NULL default '',
  `kommentar` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. juli 2004 - 11:26 #10
Her er der et helt fotoalbum, hvis det har nogen interesse.
http://www.stoverud.com/PHPhotoalbum/
//Michael
Avatar billede gf400 Nybegynder
08. juli 2004 - 21:11 #11
den der kode kan jeg ikke få helt til og virke
Avatar billede gf400 Nybegynder
26. oktober 2004 - 19:44 #12
lukker