Avatar billede uni_starkad Nybegynder
01. juli 2004 - 13:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

synkronisering af tid

Jeg har en DMZ med adskillige win2003 servere AD osv.
Desuden er der en tidsserver. Hvordan får jeg tiden synkroniseret?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juli 2004 - 16:13 #1
er det kun mellem serverne du vil synkronisere tiden?eller også klienterne
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. juli 2004 - 16:17 #2
Du kan via net time sætte sntp server.

net time /SETSNTP:[ip på din tidsserver]
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juli 2004 - 16:23 #3
Brug denne i logonscriptet til klienterne- hvis du vil, så behøver du ikke rundt på hver pc og gør det

net time \\servernavn /set /y
Avatar billede leif Seniormester
01. juli 2004 - 19:17 #4
Hvis det er på Windows2003 server, kan du også ved at ændre uret sætte en tidsserver !!!
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 08:27 #5
det er kun mellem serverne.
Jeg har en ide om at det må være nok at synkronisere domain controlleren med tidsserveren. Derefter skulle de andre synkronisere om mod DC.
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 08:34 #6
fuck nu er de i sync.
Der lå et *.bat job der søgede for synkroniseringen tidligere. Det begyndte at fejle og jeg mener ikke at det skulle være nødvendigt.
Vil dog stadig gerne have DC i sync med tidsserveren.

//Uni
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juli 2004 - 09:03 #7
så er det vist dinkie´s forslag der dur? eller leif´s
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. juli 2004 - 09:09 #8
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2004 - 09:52 #9
Hvis du vil have DC i sync med en tidsserver, så højreklik på uret vælg Adjust date/time, og vælg fanebladet Timeserver (Mener jeg den hedder har ikke lige adgang til en 2003 server her). Der kan du sætte den med alle mulige tidsserver, vælge en på listen eller skrive en selv.
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 10:23 #10
narjj jeg har en server der er i sync med et atom-ur et eller andet sted. Det er tidsserveren.
Linket fra dinkie er godt. Jeg har checket denne del.

*************************************************************************************

Members of the Active Directory sync with their local DC (local as in local AD site). The DCs then sync with the PDCEmulator, so the PDCE is the root of all time - as it were!

Diagnosis of timesync errors is difficult, but do not be tempted to use NET TIME /SETSNTP: on all machines in the domain (as suggested to many questions like this one, unless it's a PDCE), as it specifically overrides the natural internal operation of the time service within Active Directory.

These commands are written for Windows 2003 and Windows XP. There are some equivalents for windows 2000, use W32tm /? or W32Time /? from the command line to look for alternatives on older OSs.

Use NET TIME /SETSNTP:
to clear any entry and return to the default settings

Use NET TIME /SET /YES
to synch NOW with your authenticating DC and begin the diagnosis:

Start by verifying your domain is synching AD by using REPLMON.EXE in the support tools pack on the Windows installation CD.

If this is OK then run this from the command line:
W32TM /monitor

*************************************************************************************

Serverne er i sync med DC.
Dc er en win2000 maskine. (skal opgraderes)
for at hente tiden skriver jeg så

net time /SETSNTP:[ip på din tidsserver]

på DC?

Skal det så køre som et *.bat?

//Uni
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. juli 2004 - 11:07 #11
Her er info om w2000: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnw2kmag01/html/TimeWin2K.asp

Men ja det er "net time /SETSNTP:[ip på din tidsserver]"

Eller i registry:

Create or modify the following registry settings:
\HKLM\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters
ntpserver, Type:REG_SZ Value:[ip på din tidsserver]
Type, Type:REG_SZ Value:NTP

This will sync the time: Net stop w32time, w32tm –once, net start w32time – If Windows Time service not started set to Automatic and start it.
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 11:11 #12
tak
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 11:12 #13
smid lige et svar ind dinkie
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. juli 2004 - 12:40 #14
svar :o)
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. juli 2004 - 12:40 #15
ups ;o)