Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 12:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Endnu et noob spm

hvad er der galt med den her kode? jeg har fået koden i en bog, og jeg ikke få den til at virke :$

Option Strict On
Imports System, System.Console

Public Class Demo

  Public Shared Sub main()
    WriteLine("Dage til juleaften: {0}", AntalDageTilJuleAften(DateTime.Today))
  End Sub

  Public Shared Function AntalDageTilJuleAften(ByVal Dato As DateTime) As Int32

    Dim Juleaften As New DateTime(Dato.Year, 12, 24)

    If Juleaften <= Dato Then Juleaften = Juleaften.AddYears(1)

    Return CInt(Juleaften.Subtract(Dato).TotalDays)

  End Function

End Class
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 12:27 #1
Kan det evt være fordi jeg bruger vs.net 2003, og bogen bruger konsolen?
kan man noget i konsollen man ikke kan i VS.net 2003?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2004 - 12:29 #2
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 12:33 #3
sub main was not found in consoleapp5.mc

hvis det er der står i den der output box :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2004 - 12:42 #4
Hm. Sub Main er der faktisk.
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 12:43 #5
jeg har faktisk fundet eksemplet der er i bogen, på forfatterens hjemmeside, og der virker den heller ikke :S  er det noget med min opsætning, eller er der fejl i koden?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2004 - 12:49 #6
Koden virker hos mig i SharpDevelop, så det er et VS opsætnings problem af en slags.
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 12:53 #7
:(  jeg har ikke rigtigt sat noget op nogen steder.... kan jeg ha' lavet en fejl helt tilbage ved instalationen?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2004 - 13:02 #8
Tror jeg ikke.

Mne hvordan har du startet projektet ? Med den rigtige wizard ?
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 13:14 #9
hmh, jeg er ikke helt med på hvad du mener...

jeg startede projektet ved at gå op i file - new - project  visual basic project - console application

kan det være fordi jeg slettede noget af den kode der var der fra start af?
i starten stod der:
Module Module1

    Sub Main()

    End Sub

End Module

og den slettede jeg så og skrev det, bogen sagde jeg skulle..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2004 - 13:17 #10
Hm. Tror jeg ikke.

Vildt gæt: prøv lige at ret main til Main
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 13:20 #11
:( virker ikke
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 13:21 #12
hvis jeg instalere vs.net 2003, for jeg så hele .net 1.1 sdk ? eller kan jeg evt. mangle noget?
Avatar billede laptopalan Nybegynder
01. juli 2004 - 16:27 #13
:) nu har jeg selv løst problemet, jeg geninstalerde hele programmet, og nu virker det :) ellers tak for hjælpen arne_v :)