Avatar billede busser Nybegynder
01. juli 2004 - 00:49 Der er 8 kommentarer

zip filer

findes der et alternertiv
til zip
er en klovn til zipfiler ?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. juli 2004 - 00:51 #1
Det er langt det nemmeste og mest kompatible, hvis vi snakker ren pc-platform. Hvad er problemet med zipfilerne?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2004 - 01:34 #2
RAR er også ret almindeligt og ret nemt at arbejde med.
http://www.rarlab.com/download.htm
Avatar billede weblex Nybegynder
01. juli 2004 - 06:37 #3
... og så er der ace. Winrar kan i øvrigt både klare zip og rar. Men sæt dig da lige lidt ind i winzip. Der er altså ikke tale om den højere raketvidenskab :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juli 2004 - 07:41 #4
nej det bliver nok ikke meget nemmere end zip og rar formaterne (er mere eller mindre det samme). HVIS du alligevel skal "til at lære det" så start med WINRAR
(klarer som der står ovenover, begge formater)

men det ER ret simpelt.
- du dobbelt klikker på den zippede fil (*.zip/*.rar)
- i vinduet der popper op vælger du den/de filer du skal have ud
  hvis du IKKE vælger noget i vinduet så vælger programmet automatisk det hele
  (lidt irriterende hvis det fx er skrift-typer (behøver kun .ttf og ikke alle txt dokumenterne)
- Når du har valg/ikke valgt de filer du skal bruge klikke du på EXTRACT FILES (oppe i toppen) i det nye vindue der åbner klikker du dig frem til den mappe du vil ligge filerne ned i (god ide at have en mappe på skrivebordet son du starter med at smide i, så kan du altid flytte dem senere. ...så "extracter"/udpakker den filerne for dig og når lampen lyser grønt er den færdig og du kan lukke programmet igen :)
(alt ialt kun 3-5 klik med musen og du skal ikke indtaste nogetsomhelst KUN klikke)
:)
Avatar billede klaro Nybegynder
25. juli 2004 - 11:51 #5
Nu vi er ved ZIP. Brug deres egen download link, da der florerer 3 versioner på nettet som indeholder vira.
Da du ikke er så heldig med ZIP er du nok heller ikke med deres versionsnumre :-). Derfor følg de "originale" link.
Avatar billede sonnic Juniormester
30. juli 2004 - 21:36 #6
Stuff Expander, nedpakker og Komprimerer filer, kræver ligeledes et seperat program til nedpakning, kan blandt mange valgmuligheder sættes til selvudpakning af modtageren, velegnet til billedtunge filer.
Programmet kan både læse .ZIP og .SIT filer, hent programmet gratis på internettet.

Hilsen Villy.
Avatar billede sonnic Juniormester
02. november 2004 - 16:59 #7
Husk at lukke dine spørgsmål. Med point eller manglende svar:).
Villy
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. januar 2005 - 12:52 #8
Lukketid?

:)