Avatar billede ambs Nybegynder
30. juni 2004 - 20:58 Der er 9 kommentarer

Hjælp til macro der skal kunne printe og ændre side antal.

Hej

Jeg sidder med et excel ark på 3 sider, hvori jeg skriver nogle oplysninger(side 1), en af disse oplysninger er hvor mange sider macroen skal printe ud, altså et tal (eks. 20), som også bliver trukket over på side 2 og 3, som er identiske. Den anden ting macroen skal kunne er at skifte side antal på side 2 og 3, alt efter hvad der står på side 1 i print antal?

Mvh André

PS. Hvis det ikke giver nogen mening det jeg lige har skrevet, så bare spørg.ø
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 21:44 #1
når du skriver sider, mener du så sider eller antal kopier
Avatar billede ambs Nybegynder
30. juni 2004 - 21:53 #2
Det står sådan her på side 2 og 3 (Palle nr.: X af Y)
X skal selv tælle op fra 1 til Y når der printes
Y bliver trukket fra side et, hvor at det bliver skrevet ind manuelt.
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 21:59 #3
Ok, vil det sige at du skal have 3 sider udskrevet til hver palle,
og på de 3 første står der (Palle nr.: X af Y)

disse sider skal så gentages til X = y, er det korrekt.

I hvilken celle står X og i hvilken celle står Y. ?
Avatar billede ambs Nybegynder
30. juni 2004 - 22:08 #4
Nej jeg skal have 2 palle sedler for hver palle hvorpå der står(Palle nr.: X af Y) på alle sammen.
X står ingen steder men skal være en tæller i macroen(jeg har en macro man skal trykke på når man skal printe palle sedlerne.
Y står på side 1(Dataind) i celle B17
Giver det nogen mening?
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 22:15 #5
noget i denne stil

Public Sub printud()
PalleNr = Range("A1").Value
TotalPaller = Sheets("Dataind").Range("B17")
i = PalleNr + 1
For i = 1 To TotalPaller
'Range("A2").Value = I ' antal side 2 ,ret A2 til den celle hvor du vil have antal på side 2
'Range("A3").Value = I ' antal side 3 ,ret A3 til den celle hvor du vil have antal på side 3
' fjern første ' for at få dem med
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=2, To:=3, Copies:=1, Collate _
        :=True
Next

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 22:16 #6
jeg havde lige glemt at slette noget

Public Sub printud()
TotalPaller = Sheets("Dataind").Range("B17")
For i = 1 To TotalPaller
'Range("A2").Value = I ' antal side 2 ,ret A2 til den celle hvor du vil have antal på side 2
'Range("A3").Value = I ' antal side 3 ,ret A3 til den celle hvor du vil have antal på side 3
' fjern første ' for at få dem med
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=2, To:=3, Copies:=1, Collate _
        :=True
Next
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 22:30 #7
husk at kikke på dit spørgsmål her, det er gammelt.

http://www.eksperten.dk/spm/484778
Avatar billede ambs Nybegynder
30. juni 2004 - 22:39 #8
Mange tak for hjælpen, men da det ikke dur helt endnu, og jeg har fri, ville jeg høre om der var en mulighed for at du skulle sidde foran en computer på fredag efter kl. 15:30, da jeg har fri imorgen, hvis du ikke kan, skal du nok få point alligevel, bare ikke før fredag.

Mvh André

PS. tak for oplysningen om mit gamle spørgsmål.
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2004 - 22:40 #9
ok, bare skriv i spørgsmålet, så ser jeg det.