Avatar billede steenotto Nybegynder
30. juni 2004 - 20:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

starter op og slukker igen

jeg har lige samlet en ny PC. den starter godt nok op men stopper så igen efter ca. 30 sekunder havd kan der være galt der er ingen beep lyde
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 20:07 #1
Der kan være mange grunde, men den jeg lige kommer til at tænke på er om du evt. har vendt cpu-køleren forkert.
Der er en udfræsning i den ene kant af køleren og den skal vende mod den ophøjede kant af cpu-soklen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 20:08 #2
Jeg har selv troubleshootet en nysamlet pc, hvor det netop var fejlen og den lukkede også selv ned efter kort tid.
Avatar billede steenotto Nybegynder
30. juni 2004 - 21:49 #3
prøvede at tage cpu køleren af og på igen nu kører den men ved opstart kommer der tre hurtige beep ..kan du svare er de 100 point dine'
ps det er de alligevel:-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 21:52 #4
Hvilken bios er det ? Award eller AMI ? Beep koder er forskellige alt efter hvilken bios der er i.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 21:53 #5
Award:
1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 21:55 #6
Ami:
3 beeps: Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
Avatar billede steenotto Nybegynder
30. juni 2004 - 21:57 #7
aner det faktisk ikke !! det er et asus p4C800 E deluxe mobo med pentium 4 2.8 cpu
der står bare Al BIOS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 22:01 #8
Såvidt jeg kan se må det være en AMI bios. Og de 3 beeps må så betyde ram-problemer.
Avatar billede steenotto Nybegynder
30. juni 2004 - 22:02 #9
jeg tror faktisk du har ret  tusind tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 22:04 #10
Velbekomme og takker for point :-)
Avatar billede steenotto Nybegynder
30. juni 2004 - 22:08 #11
selv velbekomme :-)