Avatar billede sigski Nybegynder
30. juni 2004 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min PC kan ikke starte op i XP, Unmountable Boot Volume

Hej

I gaar da jeg skulle taende min PC fik jeg efter kort tid en Windows XP fejlskaerm hvorpaa der stod der var noget galt med mit software eller min hardware. Jeg fik muligheden for at vaelge mellem fejlsikret tilstand og normal opstart. Valgte self. normal opstart men det resulterede i en blaa skaerm hvorpaa der stod "FEJL: Unmountable Boot Volume"

Og saa en masse vaas om at jeg bare skulle genstarte og hvis problemet vendte tilbage starte i fejlsikret tilstand! Ingen af tingene virkede og derfor dette indlaeg.

Er der nogen der kan give en venlig haand??

/Casper
Avatar billede schris Praktikant
30. juni 2004 - 12:58 #1
Din MBR/FAT er gået tabt!!! Du skal have genskabt denne, ellers kan du ikke boote. Find evt. HirensBoot CD5.0 og brug de forskellige recovery programmer ellers drop din mail - så kontakter jeg dig!!
Avatar billede sigski Nybegynder
30. juni 2004 - 13:05 #2
casper@affix.dk

har ikke mulighed for at faa fat i saadan en cd.
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2004 - 13:27 #3
Boot op på din XP, i den første billede, trykker du R, logger på windows (1) logger på som administretor og enter, derefter skriver du fixmbr og trykker enter, derefter skriver du exit for, at genstarte systemet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 14:15 #4
schris >> blot så du ved det. Så kan/må du ikke få point for arbejde der er foretaget uden for denne side. Det er fint at du vil hjælpe, men du diskvalificerer dig selv i dette spørgsmål.
Avatar billede schris Praktikant
30. juni 2004 - 14:30 #5
Som det fremgår gav jeg da det råd at hente Hirens BootCD - meget andet kan jeg ikke umiddelbart råde ham til. Jeg er 100% indforstået med ikke at få points for noget "der er klaret udenfor" - men hvis jeg fysisk skal hjælpe pgl, er det jo ikke noget der kan klares over dette forum :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 14:44 #6
schris >> Har du virkelig betalt for alle de programmer der ligger på den cdrom ?????
Det må da have kostet en formue i licernser !!!!!!!