Avatar billede lako Nybegynder
30. juni 2004 - 12:43 Der er 7 kommentarer

hjælp til forståelse

Hej

Jeg har fundet nedenstående på nettet. Jeg har forsøgt at få det til at virke men der sker ikke rigtigt noget. Hvor er det galt ?

mvh
Lars Kohsel

<script language="JavaScript">

function Dictionary() {
this.table = new Object();
};
Dictionary.prototype.add = function add(key,value) { // key not a number
  this.table[key]=value;
  this.table[this.table.length]=key;
};
Dictionary.prototype.get = function get(key) { // key not a number
  return this.table[key];
};
Dictionary.prototype.Iterator = function Iterator(table) {
  this.table = table;
  this.idx = 0;
};
Dictionary.prototype.Iterator.prototype.hasNext = function hasNext() {
  return this.idx < this.table.length;
};

Dictionary.prototype.Iterator.prototype.next = function next() {
  if (this.idx < this.table.length) {
    return this.table[this.idx++];
  } else { return null;
  }
};

Dictionary.prototype.iterator = function iterator() {
  return new this.Iterator(this.table);
};

var myDict = new Dictionary();
myDict.add("foo","this is a value");
myDict.add("test",true);

var iter = myDict.iterator();

while(iter.hasNext()) {
  var key = iter.next();
  alert("Dictionary says: "+key+" = "+myDict.get(key)+"/"+iter.idx);
}

</script>
Avatar billede knudx Nybegynder
30. juni 2004 - 17:24 #1
For mig kniber det også lidt med forståelsen... Hvor har du fundet det? Er det sådan noget microsoft-noget, eller er det noget der skal køre på en hjemmeside? Hvis det sidste er tilfældet, synes jeg du skal smide det ad H til.
Avatar billede knudx Nybegynder
30. juni 2004 - 17:25 #2
hov, jeg havde overset noget --- jeg ska lige glo en ekstra gang...
Avatar billede knudx Nybegynder
30. juni 2004 - 17:40 #3
Så vidt jeg kan se prøver scriptet noget som ikke kan lade sig gøre... new Object().length er a.f.a.i.k. 'undefined', og derfor duer Iterator-funktionen ikke. Men hvad skal du bruge det til? Det ligner noget fra en tutorial om objekter i javascript. Hvis det er det du er interesseret i, vil jeg godt anbefale www.crockford.com . Hvis ikke, synes jeg egentlig bare det er en djævelsk masse unødvendig kode.
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2004 - 17:51 #4
Selvfølgelig, og man kan faktisk få en fornemmelse, hvis man ændrer den grundlæggende cinstructor:

function Dictionary() {
this.table = new Array();
};
Avatar billede lako Nybegynder
01. juli 2004 - 08:11 #5
Hej igen

Fandt noget andet der virker....

Det skal bruges til at holde øje med hvad der er krydset af i en server-side genereret treeview-komponent, som har en onClick event.

Nedenstående virker til formålet:

// dictionay object
// The one lookup method:
function mLookup(strKeyName) {
        return(this[strKeyName]);
}

// The meta Add method:
function mAdd() {
    for (c=0; c<mAdd.arguments.length; c+=2) {
        this[mAdd.arguments[c]] = mAdd.arguments[c+1];
    }

// The Delete method
function mDelete(strKeyName) {
    for (c=0; c<mDelete.arguments.length; c++) {
            this[mDelete.arguments[c]] = null;
    }

function mGetall() {
    var str = "";
    first = true
    for (anItem in this) {
        if (!first) str += ", "
        if (anItem.indexOf("KV_")!=-1 && this[anItem] != null) {
            str += this[anItem];
            first = false;
        }
    return str;
}

// A dictionary object of Cities and States/Countries:
function oDic() {
    this.Add = mAdd;
    this.Lookup = mLookup;
    this.Delete = mDelete;
    this.Getall = mGetall;
}

var d = new oDic();
Avatar billede knudx Nybegynder
01. juli 2004 - 12:23 #6
hvorfor kan man ikke skrive
Avatar billede knudx Nybegynder
01. juli 2004 - 12:31 #7
?!? det ka man også kan jeg se...
lige før ku jeg ej... Nåmenhvadvardetjegvillesige... nåhjoe:

nå, nevermind.
:^]