Avatar billede mikaelo Nybegynder
21. februar 2001 - 11:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Baggrund

Hvordan laver man sådan at baggrunds billeder bliver på det samme sted og ikke køre med man scroller??

Og hvordan laver man sådan at baggrunds billedet kun vises en gang og ikke bliver gentaget i det uendelige (vist noget med repeat eller noget...!?)

tak

nb: Prøv så vidt muligt at forklare det i dw og ikke i html-koding (hvis muligt!)
Avatar billede Beach Mester
21. februar 2001 - 12:17 #1
Du skal bruge CCS som du finder på F7
Derefter laver du en ny og vælger <body> og derefter kan du definere resten
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 12:21 #2
Når du har siden fremme i dreamweaver:

Vælg CSS styles, New Style

Her vælger du \"Redefine HTML-tag\" og i dropdownlisten finder du \"BODY\".

Under Category vælger du Backggruund, og felterne udfyldes med:

Background image: Navn og placering på det billede du vil have i baggrunden.

Repeat: No repeat

Attachment: Fixed

Horisontal position: Fixed

Vertical position: Fixed

APPLY, OK, DONE

Prøv at ekperimentere med de to sidste.

Det med den ikke skal scrolle virker vist ikke i Netscape.

/Rob

Avatar billede mikaelo Nybegynder
21. februar 2001 - 12:44 #3
ok, prøver det lige senere idag, men tak.

Hmmm, hvad virker egentligt i netscape(!!), dårlig browser! Anyway, hvordan laver man det?
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 13:25 #4
Du kan mig bekendt ikke undgå scroll i Netscape (ja, dårlig browser :o).

/Rob
Avatar billede mikaelo Nybegynder
21. februar 2001 - 13:54 #5
Nej ok, men hvordan laves det, det kan vel godt bruges i explorer!?
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 14:19 #6
Hvis du gør som ovenfor funkter det i Exploder, men scroller lodret i Netscrape.

/Rob
Avatar billede chono Nybegynder
22. februar 2001 - 01:07 #7
hmm ok jeg simplificere lige

background=\"billede.jpg\" bgproperties=\"fixed\"

simpelt
Avatar billede hobbez Nybegynder
22. februar 2001 - 08:49 #8
chono >> Yepper - men så skal han ind i HTML, og det var det han ville undgå, hvis du læser spørgsmålet.

/Rob
Avatar billede chono Nybegynder
01. marts 2001 - 01:12 #9
hmm hvis han ikke vil ind i blot notepad, og sætte en så simpel kode ind som  : background=\"billede.jpg\" bgproperties=\"fixed\" ...
ehh hvor meget \"designer\" er man så ???? køg eller lån en bog om basic HTML...