Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 16:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Form Mail

hey...

hvordan gør jeg så man kan sende e-mails direkte fra min hjemmeside ?

en det kan komme med et script ?
e-maile senderen skal ha' den fuktion at man kan ved hjælp af en dropdown menu vælge hvem man vil sende til

f.eks.
sådan her
Modtager: (så en dropdown menu hvordu kan vælge "alle" + nogle navne)

Emne: (igen en dropdown menu, hvor man kan vælge hvilket emne det passer under)

Dit navn: (siger vel sig selv)

Din E-mail: (siger sig selv)

Besked: (bare en boks hvor ind holdet kan stå)

og til sidst en  send Mail og Slet alt !!

tror i kan klare den eksperter ?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
29. juni 2004 - 17:01 #1
Du kan lave det hvis du har adgang til en komponent der hedder JMail. Den er som regel installeret på webhoteller man lejer. Har du egen server kan du hente den gratis.

Side 1:

opret en form med navnene svarende til nedenstående på side2 eller ret dem tilsvarende på begge sider:

name
senderemail
subject
recipient
email
comments

side 2:

<%
Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
  JMail.ServerAddress = "smtp.ditdomæne.dk"

Name = Request.Form("name")
SenderEmail = Request.Form("email")
Subject = "Emnet er: " & Request.Form("subject")
Recipient = Request.Form("recipient")
email = Request.Form("email")
Comments = Request.Form("comments")
JMail.Sender = Senderemail
JMail.Subject = Subject

JMail.AddRecipient Recipient

JMail.Body = "Navn : " & Request.Form("name") & vbcrlf & vbcrlf _
& "e-mail : " & Request.Form("email") & vbcrlf & vbcrlf _
& "Min besked :  " & Request.Form("comments")

JMail.Priority = 3

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Execute
%>
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
29. juni 2004 - 17:04 #2
det er selvfølgelig ikke en skræddersyet løsning. Men det meste ligger sådan set i HTML herfra.

en start kunne f.eks. være at lave en dropdown menu så du kan vælge hvem du vil sende til:

<select name="recipient" size="1" value="<%= Session("recipient") %>">
    <option value="webmaster@hej.dk">Webmaster
        <option value="person1@hej.dk">anden person
        <option value="person2@hej.dk">tredje person
</select>
Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 21:19 #3
lukker