Avatar billede jakob12345 Nybegynder
28. juni 2004 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken control

I VB er der et hoved vinde til design/kode, et vindue med properties og andre vinduer alt efter hvad man har enabled. Man kan ændre størelsen på vinduerne i fohold til hinanden. Hvilken control skal man bruge for at lave noget lignende selv?
Avatar billede joern Nybegynder
28. juni 2004 - 22:48 #1
Hej.

Hver vindue i dit projekt har egenskaber som form1.height form1.width form1.top og form1.left.
Ved at angive disse værdier i twips kan du bestemme vindues placering i forhold til øverste venstre hjørne på skærmen.
Du kan også fastsætte andre vinduers placering i forhold til ét bestemt af vinduerne:
form2.top = form1.top - 1000
form2.left = form1.left + 4000

Eller du kan centrere et vindue uanset hvilken skærmopløsning der aktuelt er.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
28. juni 2004 - 22:54 #2
jeg er ikke sikker på man kan bruge det på den måde. Det jeg mener er hvordan man laver de bokse med forskellige controls i som der er i selv VB programmet. Det er de bokse man kan få frem når man går op i view menuen.
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
29. juni 2004 - 13:06 #3
Jeg fandt langt om længe noget der kunne bruges.
Avatar billede joern Nybegynder
29. juni 2004 - 13:27 #4
Ja, det er ikke let at formulere spørgsmål, så de bliver forstået.

M.v.h. Jørn